20 February 2006, 18:56
John242 schreef:Een Ferrari 612 Scaglietti F1 heeft een V12 en bijna 6 liter motor
en weet daar noog geen 600 pk uit te halen.
Als het er al inzit, dan is het zo kapot.
Dat distributie snaartje dat je ziet vliegt om je oren met dat koppel..
dat distributie snaartje drijft alleen de nokkenas aan. ook al gaat er 100.000 NM en nog meer pk door de krukas dan gaat dat nog niet kapot. 8500 rpm en een hele aggressieve nokkenas en dubbele klepveren belasten het snaartje wel flink, maar dat gaat toch nog lang mee!
waarom geloof je het niet? deze blokken zijn sterk, en met verstevigingen/sterkere onderdelen kom je echt ver!
zoek eens naar de website van van kronenburg, daar staat genoeg op.
met echt goede onderdelen zal het best wel een tijdje meegaan. tuurlijk geen ton (of toch wel??), maar bij verstandig gebruik (van 650 pk, haha) houd het het lang vol..
wat valt er op aan het stukje text? ik zie niets dat niet klopt....
er zijn in zweden best veel mensen die de B230 en B23 en de bijbehorende penta/16V uitvoeringen op astronomische vermogens krijgen. (700 pk)
en al dat nog niet genoeg is, er worden nu B230's nagemaakt van aluminium met hele dikke zuigerwanden, cylinderkoppen die per cylinder even dikke uitlaat hebben als een 230 normaal als downpipe heeft.... 1500 pk zegt de tuner :oops:
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni