29 November 2011, 14:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 November 2011, 14:15 door Martin245.)
't Is vooral fysiek pittig. Toen ik achter het trucje doorhad kostte het me nog maar 1,5 uur per wiel. Vervang je ze voor de originele lengte dan kun je ze voor er zo uit slaan, nieuwe erin steken en intrekken. Achter moeten de handremschoenen eruit. Zet je er achter langere in dan is het het makkelijkst even de steekas er een stukje uit te trekken. Je hoeft dan niet de stofplaat e.d. los te halen.
Ik had er eigenlijk wel fotootjes van willen schieten, maar om tussentijds steeds mijn tengels te wassen om een plaatje te schieten, daar had ik net te weinig tijd voor. Als je wilt, kan ik nog wel een stappenplan maken, maar het meeste wijst zichzelf. Het listigste is te zorgen dat de studs al een stukje in de naaf zijn getrokken zodat je het wiel erop kunt zetten. Ik heb dat gedaan door de spacer erop te zetten en de moeren verkeerd om (dus met de vlakke kant tegen de spacer) erop te draaien. Daarna met een steeksleutel de studs een stukje intrekken. Nu de moeren er weer af. Je kunt nu het wiel erop zetten zonder dat de studs na een tikje weer achter je naven liggen. Daarna doen veel olie en een lange pijp de rest
Ik had er eigenlijk wel fotootjes van willen schieten, maar om tussentijds steeds mijn tengels te wassen om een plaatje te schieten, daar had ik net te weinig tijd voor. Als je wilt, kan ik nog wel een stappenplan maken, maar het meeste wijst zichzelf. Het listigste is te zorgen dat de studs al een stukje in de naaf zijn getrokken zodat je het wiel erop kunt zetten. Ik heb dat gedaan door de spacer erop te zetten en de moeren verkeerd om (dus met de vlakke kant tegen de spacer) erop te draaien. Daarna met een steeksleutel de studs een stukje intrekken. Nu de moeren er weer af. Je kunt nu het wiel erop zetten zonder dat de studs na een tikje weer achter je naven liggen. Daarna doen veel olie en een lange pijp de rest

`88 245, B230K, M47