19 December 2012, 21:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 December 2012, 21:03 door peter145.)
Ik heb m'n Volvo 145 (bouwjaar 71) 2 jaar geleden omgebouwd van een BW35 naar AW71L. (Zie ook http://www.carrelation.nl/story.php?story=525 voor een korte beschrijving.) De bak past net in de bestaande tunnel (zonder aanpassingen). Je moet wel de aandrijfas inkorten (flens past), de versnellingsbaksteun verbouwen en een adapterring regelen bij Huke (incl inkorten behuizing). Op zich al handig als je nu al een BW-55 hebt. Daarvan heb je namelijk het staartstuk nodig (met mechanischische kilometertelleraandrijving).
Ik heb ook stuurschakeling; hiermee bedien ik nu ook de AW71. Met het stangenstelsel wat ik in elkaar geknutseld heb, kan ik alleen geen gebruik maken van de lage verzetjes. Maw de bak vastzetten in z'n 2 of 1 lukt niet. Ik heb wel de beschikking over P,R,N,D. Bovendien kan ik de overdrive uitschakelen met een wipschakelaar.
Dan nog wat. De AW71L bak heeft geen schakelaar op de bak zitten voor achteruit-rijden-verlichting en startblokkering. Deze heb je wel nodig bij de stuurschakeling, als je verlichting en startblokkering wilt tenminste. Daarvoor kun je de automaatbakschakelaar voor de AW30-43 gebruiken.
Ik heb ook stuurschakeling; hiermee bedien ik nu ook de AW71. Met het stangenstelsel wat ik in elkaar geknutseld heb, kan ik alleen geen gebruik maken van de lage verzetjes. Maw de bak vastzetten in z'n 2 of 1 lukt niet. Ik heb wel de beschikking over P,R,N,D. Bovendien kan ik de overdrive uitschakelen met een wipschakelaar.
Dan nog wat. De AW71L bak heeft geen schakelaar op de bak zitten voor achteruit-rijden-verlichting en startblokkering. Deze heb je wel nodig bij de stuurschakeling, als je verlichting en startblokkering wilt tenminste. Daarvoor kun je de automaatbakschakelaar voor de AW30-43 gebruiken.