16 November 2011, 11:45
Boso schreef:Heb niet het hele verhaal gelezen maar heb je het mengsel aangepast om op E85 te rijden? Zonder goede afstelling(= lees aanzienlijk rijker) hoef je er echt niets dan problemen van te verwachten. Een te schrale afstelling op E85 kost je veel vermogen. Te rijk is zelden een (direct) probleem.
Zijn de leidingen geschikt voor E85, afdichtingen in de carb idem?
Zijn de brandstoffilters schoon?
nee alleen bij de benzine gekieperd. Afstellen heb ik geen spullen voor (en het excentriekje van de naald, passing voor de tool is sowiezo gebroken..), ook niet echt handig als je moet tanken en er moet weer benzine in. Filter is relatief nieuw (plastic dingetje..) leiding is slechts het stukje "rubber" van de auto naar de motor en verder naar de carb, ook niet bepaald oud. Enige afdichtingen in de carb die ik me kan voorstellen is het karton van de vlotterkamer en de O-ring rond de naaldzitting, ik verwacht niet dat daar iets E85 bestendigs voor te vinden is..
anywho, eea zit alweer in cans en deels in de Panda, en die haalt er z'n schouders (tjes) voor op.. de ideale wereld..