8 November 2011, 19:11
Vergeet niet dat in Zweden de kenteken-registratie anders verloopt dan in Nederland, en wanneer een kenteken opgeheven is (wanneer een auto bijvoorbeeld geëxporteerd is) wordt het kenteken opnieuw uitgegeven. Zo schijnt het oude Zweedse kenteken van m'n oude Amazon op een Smart te zitten nu, en meer van dat soort geintjes. En overschrijven doet men in Zweden regelmatig om makkelijk van verzekeraar te kunnen switchen (zoals we dat in NL ook kennen ivm jaarcontracten bij verzekeraars, maar onmiddelijke opzegging bij overschrijving). En wie weet heeft dat kenteken ooit op een andere auto gezeten (ik heb ooit een Duett ingevoerd vanuit Zweden, dat ding had in het verleden al 2 kentekens gehad terwijl het ding echt van de eerste eigenaar was (alle papieren zaten erbij dus dat klopte helemaal verder).
Persoonlijk zou ik een belastingvrije Twingo los proberen te verkopen, bij inruil krijg je er vrij weinig voor als 't ding nog geen jaar oud is.
Persoonlijk zou ik een belastingvrije Twingo los proberen te verkopen, bij inruil krijg je er vrij weinig voor als 't ding nog geen jaar oud is.