31 October 2011, 21:43
Jw240 schreef:Wil wel in de versnellingsbak en de achteras TSL gooien binnenkort. Heb ik erg goede gebruikservaringen van gevonden. Wordt ook wel in de industrie gebruikt in tandwielkasten etc.
Olie doet zijn werk en zou eigenlijk bijna niet vervangen hoeven te worden. Maar omdat de motor veel temperatuurwisseling kent ( van koud naar bedrijfstemp.) komt er veel condens in de olie waardoor de werking teniet wordt gedaan. Daarom is vervanging nodig. Vrachtwagens die bijna dag en nacht in bedrijf zijn blijven ook constant op bedrijfstemp. Daardoor komt er geen condens in de olie en wordt de olie vaak pas om de 100.000 km ververst.
Ik gebruik ook TSL in de olie. Sinds ik dat gebruik (5 jaar) is het verbruik van 1:9 naar 1:10 gegaan. De garage waarschuwde dat de kleppen 5 jaar geleden bijna uit gesteld waren en nog 1 of 2x gesteld konden worden en dan was revisie nodig. Daarna ben ik TSL gaan gebruiken en sindsdien is het niet meer nodig geweest de kleppen te stellen. TSL woord ook door Volvo bedrijven gebruikt en geadviseerd. Daar koop ik het ook. Ook de industrie gebruikt vaak TSL en de NS in de lagers van de wielen onder de treinen en in de diesellocs en heeft daar een zeer positief rapport over geschreven.