13 October 2011, 20:21
Rubicon schreef:7000 euro is een hele hap geld!Prijzen in Nederland voor 240's liggen sowieso veel hoger dan in België, inzake Hollandse Handelsgeest en belasting-allergieën.
Dan zouden er toch geen 'plekjes' aan moeten zitten hoor. Het is hier al meermaals geroepen, maar voor de helft van dit bedrag kan je ook mooie pareltjes van onder het stof halen. Mijn 242 uit 1979 heeft 2000 euro gekost en had 83.000 km, volledige onderhoudshistorie en nagenoeg geen roest behalve een paar plekjes. Minder roest dan veel recentere 240's die ik heb gezien.
Natuurlijk is mijn auto een sedan en het is een Belg (net als ik), zodat de gangbare prijzen wel wat lager liggen dan voor een station of in Nederland.
Mijn advies: kijk eens rustig rond (bezoek zeker de beurs) en doe niks overhaast. Kijk ook eens op kapaza.be of tweedehands.be, want ik heb al geregeld mooie Volvo's in België te koop gezien met lage kilometerstanden en niet al te hoge prijzen. En kilometerstand is zeker niet alles: hoewel goed onderhouden, heeft mijn Volvo mijn inziens toch ook probleempjes (gehad) die net te wijten zijn aan het gering aantal kilometers. Die 240's kunnen, mits goed onderhouden, meerdere honderdduizenden kilometers aan! Zo'n Volvo zal vaak dan wel wat goedkoper zijn, terwijl je er toch nog heel lang mee kan rijden.
Succes!

Maar er valt wel wat van te zeggen ja: op zoek gaan naar een goede Belg. Invoeren is niet heel spannend namelijk.