2 October 2011, 09:13
Hallo,
Bedankt.
De auto heeft pas 154.000 km gelopen. De injector reiniger lijkt me een goed idee. Laat ik dat eerst meer eens proberen.
De o-ringen van de injectoren klinkt, gezien de leeftijd, van de auto ook niet slecht. Ga ik bekijken/vervangen.
Nu heb ik en tijdje op een mengsel van ethanol en benzine gereden. En terugdenkend heb ik zo het gevoel dat het toen begonnen is. Ik heb ondertussen ook op andere fora gelezen dat iid. de lambda en de lmm een oorzaak zou kunnen zijn. Nu wil ik niet op goed geluk onderdelen gaan vervangen dus nu de kunst er achter zien te komen wat de ecu evt. foute info geeft.
Ik heb inmiddels ook begrepen dat de drukregelaar toch defect kan zijn ondanks dat het membraam niet lek is.
Gisteren nog even de ecu en de ontsteking op storingsmeldingen gecontroleerd. Beiden 1-1-1. Niets dus.
Bedankt.
De auto heeft pas 154.000 km gelopen. De injector reiniger lijkt me een goed idee. Laat ik dat eerst meer eens proberen.
De o-ringen van de injectoren klinkt, gezien de leeftijd, van de auto ook niet slecht. Ga ik bekijken/vervangen.
Nu heb ik en tijdje op een mengsel van ethanol en benzine gereden. En terugdenkend heb ik zo het gevoel dat het toen begonnen is. Ik heb ondertussen ook op andere fora gelezen dat iid. de lambda en de lmm een oorzaak zou kunnen zijn. Nu wil ik niet op goed geluk onderdelen gaan vervangen dus nu de kunst er achter zien te komen wat de ecu evt. foute info geeft.
Ik heb inmiddels ook begrepen dat de drukregelaar toch defect kan zijn ondanks dat het membraam niet lek is.
Gisteren nog even de ecu en de ontsteking op storingsmeldingen gecontroleerd. Beiden 1-1-1. Niets dus.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden