1 October 2011, 17:46
Hallo,
Toch iedere keer weer schrikken aan de pomp. Met veel pijn en moeite en zeer rustig rijden haal ik 1:8,5. Dit is veel beter geweest. Op lange afstanden was 1:11 geen probleem.
Nu zal de motor op een of andere manier te rijk lopen. Ik merk hier verder niets van, de auto rijdt verder fantastisch.
Mijn vraag is: is het op een of andere manier te zien, te meten of wat dan ook of de motor inderdaad te rijk loopt?
Dit heb ik inmiddels gedaan:
Luchtfilter vervangen(el-cheapo van Biltema)
De dubbele temperatuursensor bij de 3e cylinder gecontroleerd en connector schoongemaakt
Slangetje los genomen van de drukregelaar en gecontroleerd op benzinelucht
Slangen, brandstofleidingen e.d. gecontroleerd op lekken
Ik week dat ik nog niet alle mogelijkheden heb bekeken maar het gaat mij er vooral om om
te kunnen zien of de motor al dan niet te rijk loopt behalve dan aan de pomp.
Alvast bedankt.
Toch iedere keer weer schrikken aan de pomp. Met veel pijn en moeite en zeer rustig rijden haal ik 1:8,5. Dit is veel beter geweest. Op lange afstanden was 1:11 geen probleem.
Nu zal de motor op een of andere manier te rijk lopen. Ik merk hier verder niets van, de auto rijdt verder fantastisch.
Mijn vraag is: is het op een of andere manier te zien, te meten of wat dan ook of de motor inderdaad te rijk loopt?
Dit heb ik inmiddels gedaan:
Luchtfilter vervangen(el-cheapo van Biltema)
De dubbele temperatuursensor bij de 3e cylinder gecontroleerd en connector schoongemaakt
Slangetje los genomen van de drukregelaar en gecontroleerd op benzinelucht
Slangen, brandstofleidingen e.d. gecontroleerd op lekken
Ik week dat ik nog niet alle mogelijkheden heb bekeken maar het gaat mij er vooral om om
te kunnen zien of de motor al dan niet te rijk loopt behalve dan aan de pomp.
Alvast bedankt.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden