13 September 2011, 18:15
Heb ik dat! Geïnteresseerd op 't forum zitten lezen (oa http://volvolvo.nl/showthread.php/9494-K...ht=te+koud en http://volvolvo.nl/showthread.php/4067-T...ht=te+koud), maar kom r dus niet achter wat met m'n 242 DL op LPG aan de hand is. 't Heeft me inmiddels wel een nieuwe koppakking gekost want, zo blijkt, 't blok wordt niet warm (genoeg). De slang onderaan m'n radiator wordt amper handwarm.
De temperatuurmeter in m'n dash blijft onderaan de N (midden) hangen, terwijl ik begrepen heb dat 'ie iets boven het midden moet staan voor 'normale' bedrijfstemperatuur. Ik ben nu wat a/h experimenteren met stukjes karton voor m'n radiator, maar zal toch ook 's iets concreets/constructiefs moeten doen (en vind het resultaat nogal twijfelachtig). Echter - zoek ik 't in m'n thermostaat, of m'n waterpomp? Of allebei?
In welke stand staat de naald van de temperatuurmeter bij jullie? Ervaring met waar ik tegenaan loop? Hoe fix ik dat?
De temperatuurmeter in m'n dash blijft onderaan de N (midden) hangen, terwijl ik begrepen heb dat 'ie iets boven het midden moet staan voor 'normale' bedrijfstemperatuur. Ik ben nu wat a/h experimenteren met stukjes karton voor m'n radiator, maar zal toch ook 's iets concreets/constructiefs moeten doen (en vind het resultaat nogal twijfelachtig). Echter - zoek ik 't in m'n thermostaat, of m'n waterpomp? Of allebei?
In welke stand staat de naald van de temperatuurmeter bij jullie? Ervaring met waar ik tegenaan loop? Hoe fix ik dat?
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.