30 August 2011, 01:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 August 2011, 01:44 door Nicolaas H.)
Onder de bijrijdersstoel zit een zwart onderdeeltje met daar omheen een veer en er loopt van daaruit een veer die met een haakje aan de zijkant van het stoelframe is bevestigd. Aan het zwarte onderdeel zit ook een stroomdraad dus ik neem aan dat hier geschakeld wordt als er een persoon in de stoel zit. [Of inderdaad iets anders zwaars.]
Vreemd genoeg zie ik onder de bestuurdersstoel geen vergelijkbaar schakelaartje zitten en dit terwijl de verklikker wel werkt. Zijn er types die twee verschillende waarschuwingssytemen hebben voor de veiligheidsgordels? [Mijn auto komt uit maart 1984.]
Aan de andere kant als ik het contact aanzet terwijl ik niet op de stoel zit dan waarschuwt mijn verklikker ook al. Dit zou het ontbreken van een schakelaar rechts verklaren.
Ik zit er aan te denken om stoelen vanuit een andere auto te adopteren maar realiseer me dat daar meer aan vastzit [letterlijk] dan ik van tevoren gedacht heb. Kun je zo'n trekschakelaar zonder veel problemen overzetten op een nieuwere stoel?
Vreemd genoeg zie ik onder de bestuurdersstoel geen vergelijkbaar schakelaartje zitten en dit terwijl de verklikker wel werkt. Zijn er types die twee verschillende waarschuwingssytemen hebben voor de veiligheidsgordels? [Mijn auto komt uit maart 1984.]
Aan de andere kant als ik het contact aanzet terwijl ik niet op de stoel zit dan waarschuwt mijn verklikker ook al. Dit zou het ontbreken van een schakelaar rechts verklaren.
Ik zit er aan te denken om stoelen vanuit een andere auto te adopteren maar realiseer me dat daar meer aan vastzit [letterlijk] dan ik van tevoren gedacht heb. Kun je zo'n trekschakelaar zonder veel problemen overzetten op een nieuwere stoel?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]