9 January 2013, 21:20
Ik rij alleen maar 240 en ouder, moderne auto's vind ik aan de ene kant veels te saai (interieur, techniek) en aan de andere kant veel te uitdagend (snelheid). In mijn 144 heb ik altijd wat te doen of bekijken of luisteren, als je daarvan houdt zou ik er zeker eentje overwegen. Ik kan er prima een uur achter elkaar in rijden. Nog een enorm voordeel voor mij is de beenruimte in de 144 (daarvoor had ik een DAF en een Volvo 66), ik hou er niet van klem te zitten tussen grijze plastic panelen en een grijs plastic stuur met van die mini pedalen onder mijn voeten.
De 4 versnellingen zijn ook geweldig, vanaf 50 ben je klaar met schakelen kom daar maar eens om bij een moderne auto. Na wat intensieve sessies voor achterstallig onderhoud en roest doe ik er nu eigenlijk niks meer aan behalve rijden en tanken. Er valt wel het 1 en ander te leren maar als je eenmaal weet hoe het zit ben je je eigen monteur, ik kom nooit in een garage behalve voor APK. Enige keer dat ze niet starten is wanneer ik de lichten vergeet uit te doen, met dit natte weer is water (condensvorming, lekken) een extra uitdaging.
De 4 versnellingen zijn ook geweldig, vanaf 50 ben je klaar met schakelen kom daar maar eens om bij een moderne auto. Na wat intensieve sessies voor achterstallig onderhoud en roest doe ik er nu eigenlijk niks meer aan behalve rijden en tanken. Er valt wel het 1 en ander te leren maar als je eenmaal weet hoe het zit ben je je eigen monteur, ik kom nooit in een garage behalve voor APK. Enige keer dat ze niet starten is wanneer ik de lichten vergeet uit te doen, met dit natte weer is water (condensvorming, lekken) een extra uitdaging.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969