17 November 2012, 21:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2012, 21:28 door Dopski.)
Jambon schreef:...een behoorlijke "bonk/gekraak" linksachter bij het nemen van een verkeersdrempel. ..Ik ga binnenkort ook de wieltjes wisselen zal wel eens even neuzen, ook onder die van frox als zn remmetjes eronder gaan.
...Bilsteins die ook voor de vroege 200's zijn, en in dat geval wordt de onderzijde daarvoor voorzien van een rubberen bus met daarin weer een stalen exemplaar welke op de bevestiging van de draagarm komt. En daar zit dus het verschil met een 100 serie. Het bevestigingspunt, de staaf aan de draagarm, is dikker bij een 140, en daar past de stalen 200 binnenbus van de Bilstein niet overheen. Die heb ik bij 1e montage vervangen door nieuwe schokbrekerrubbers. Past prima, komt overeen met het origineel. echter zijn ze geen match voor de (gas)druk welke deze dingen uitoefenen.
Ik ben dus benieuwd hoe deze bevestiging er uit ziet op een late 100/ vroege 200.
Jambon schreef:En dan het PU gebeuren. Vanaf het 1ste moment na montage in de achterwielophanging had ik "gekraak" op de "diabolo" rubbers.Ik merkte al op dat de PU versie dikker is, of eigenlijk langer, en zodoende wat verder uit de buizing van de draagarm steekt. Hierdoor valt ook meteen op dat de bus redelijk "klem" komt te zitten in de houder onder de bodem. Omdat de PU versie niet mee geeft maar scharniert om de meegeleverde stalen binnenbus, kun je je voorstellen dat bij in- en uitveren de wangen van het PU continu langs de houder schuren waartussen deze zitten opgesloten. Eerder een verspringen van materiaal langs elkaar en dat kun je niet smeren, en dat hoor je dus.. Niet echt geweldig en dan zijn het stiekum dure dingen...Inderdaad ook gemerkt, Niet bij de draagarmrubbers (nog origineel) maar de die van de reactiestangen. 'T binnenste busje zou voor het mooi net even langer moeten zijn, of het PU'tje wat korter, zodat het weer gewoon kan scharnieren.