29 July 2011, 18:35
Hi Marc1970 e.a. stuurexperts,
Het gaat hier om twee linker fuseekogels voor een 240 MET STUURBEKRACHTIGING toch? Ik dacht namelijk dat de fuseekogels voor de 200 zonder stuurbekrachtiging links en rechts gelijk waren.
Je verhaal zette me aan het denken, omdat mijn 245 (zonder stuurbekrachtiging) na het vervangen van 2 fuseekogels en 1 stuurkogel naar rechts trok. Ik dacht, het zal toch niet zo zijn dat ik 2 verschillende fuseekogels had moeten hebben?
Ik heb vanmiddag de rechter stuurstang bijna 2 slagen in de stuurkogel gedraaid, want ik had iets te weinig toespoor, en nu is het naar rechts trekken geloof ik verholpen. Alleen staat het stuur nu nog meer naar rechts bij rechtuitrijden dan eerst. Ik had dus eigenlijk de LINKER stuurstang verder in de stuurkogel moeten draaien denk ik, maar dat lukt (nog) niet omdat die vastgeroest is. Morgen nog maar eens proberen als de kruipolie is ingetrokken. De vraag is alleen of dat dan wel helpt tegen het naar rechts trekken...
Groetjes,
Paul
Het gaat hier om twee linker fuseekogels voor een 240 MET STUURBEKRACHTIGING toch? Ik dacht namelijk dat de fuseekogels voor de 200 zonder stuurbekrachtiging links en rechts gelijk waren.
Je verhaal zette me aan het denken, omdat mijn 245 (zonder stuurbekrachtiging) na het vervangen van 2 fuseekogels en 1 stuurkogel naar rechts trok. Ik dacht, het zal toch niet zo zijn dat ik 2 verschillende fuseekogels had moeten hebben?
Ik heb vanmiddag de rechter stuurstang bijna 2 slagen in de stuurkogel gedraaid, want ik had iets te weinig toespoor, en nu is het naar rechts trekken geloof ik verholpen. Alleen staat het stuur nu nog meer naar rechts bij rechtuitrijden dan eerst. Ik had dus eigenlijk de LINKER stuurstang verder in de stuurkogel moeten draaien denk ik, maar dat lukt (nog) niet omdat die vastgeroest is. Morgen nog maar eens proberen als de kruipolie is ingetrokken. De vraag is alleen of dat dan wel helpt tegen het naar rechts trekken...
Groetjes,
Paul

