20 November 2012, 21:26
DopdeDouwer schreef:Busje WD40 dat in de reservewielbak ligt te rammelen?..:whistle:..eigen schuld..
@Patrique, staat me bij dat je PU niet zomaar met aardolie-afkomstige smeermiddelen mag benaderen..:frown: daarom zit er van die aparte "pudding" bij.. (benaderen mag trouwens wel, gebruiken niet..)
Vanmorgen even de winkel gebeld over de combi 200 schokbreker met 100 ophanging en aanpassing, er komen nu (zodra ik zin heb..)PU exemplaren in de plaats van rubberen op de montagepen/schokbrekeroog van de draagarm, waarbij het belangrijk is dat het pasvlak van de pen glad en onbeschadigd is (roest etc.) en zowel "pudding" op de pen als in het oog omdat de boel met in-/uitveren altijd iets verdraaid..
Belangrijk is ook dat de PU busjes het oog goed vullen, aangezien de moer "vastloopt" tegen het pasvlak en geen garantie is, ff checken op mogelijke verdraaiing dus, indien nodig voor en achter een extra ring ter opvulling..
En geheel stil istie bij mij ook niet. De uitlaat hoor ik ook af en toe, en da's mede doordat de auto stugger is geworden.. alles heeft zijn prijsch..
@Dobbert.., inmiddels alweer bedacht waar het verschil in 100/200 ophanging en betreffende bevestiging zit, de bewuste pen zit bij de 100's a.d. buitenzijde en 200's "in" de draagarm (en dus ook bij "74/"75 164..) (heb nota bene ergens een foto van het 200 geheel onder een 142.. dat geheugen af en toe..:confused:..meer af dan toe..)
Afdraaien van de 100 pen naar de maat bus zou kunnen maar ben bang dat ie te zwak wordt.. en een complete ophanging van bv een Polart (omdat die overbrenging leuker is, en eventueel spert..) is ff geen optie nu..