24 June 2011, 14:38
WvR: - Een choke sluit de doorvoer van lucht af. Daardoor ontstaat meer onderdruk in de carburateur, waardoor je meer benzine kan aanzuigen. -
De choke in de Stromberg en SU (en andere CD carburateurs) werkt precies andersom. Omdat het vacuum bij de sproeier en naald constant is (moet zijn), wordt in plaats daarvan de benzinedoorlaat vergroot om het mengsel te verrijken.
Bij de Stromberg gebeurt dit door een schijfje met 4 vaste openingen, waarvan je er steeds meer voor een boring draait en zo een steeds grotere kortsluiting met de vlotterkamer maakt.
Bij de SU HS6 door de hele sproeier naar beneden te trekken.
De choke in de Stromberg en SU (en andere CD carburateurs) werkt precies andersom. Omdat het vacuum bij de sproeier en naald constant is (moet zijn), wordt in plaats daarvan de benzinedoorlaat vergroot om het mengsel te verrijken.
Bij de Stromberg gebeurt dit door een schijfje met 4 vaste openingen, waarvan je er steeds meer voor een boring draait en zo een steeds grotere kortsluiting met de vlotterkamer maakt.
Bij de SU HS6 door de hele sproeier naar beneden te trekken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969