20 June 2011, 17:53
de garage bestaat inmiddels niet meer, komt ook niet meer op het WWW voor, de huidige Volvo dealer in Aalst is er helaas niet me bekend (gisteravond gemaild en vanmorgen vroeg al antwoord, netjes..!), alhoewel deze ook al sinds de P1800 en Amazon officieel aan het merk werkt.. (Volvo d'Hondt)
anywho, omdat ie binnenkort, woensdag of zo, ge-APK-t moet worden, net de spoorstang er af getrokken, kogelpersje blijft handig....
..en van nw vet en stofhoesjes voorzien, kogels zijn als nw, originele hoesjes zijn 2 á 3 delig geworden van ouderdom, voor 6 euri niet gaan vervangen ntl..
..en monteren mbv wat ringen zodat ie zich vast kan zetten in de conus voordat de borging het draadeind laat meedraaien, ringen r tussenuit en dfinitief vast zetten, werkt altijd..
..stofhoesjes van de bovenste fusees laten ook al aardig wat tocht door, maar helaas, in het kader van "wat zit r allemaal nÃÃt los aan dit voertuig" , sleutel er op, zonder moeite los, helaas draait de kogel ook meteen mee... >
handig... draai die er maar eens af na 40 jr.. normaal gesproken ben je behoorlijk aan het emmeren om um uit de conus te krijgen.. Ben al ff met de moersplijter begonnen..
..toch gauw kijken hoe de hoesjes van de "oude auto" zijn, bij nader afzien helaas ook gebarsten, zei het nauwelijks zichtbaar, maar ja, dát monteren we niet.. nu zit eea wel los en valt er niet mee te rijden, dus voordat ik verder ga morgen eerst met de Pinda ook die hoesjes halen en dan maar ens zien of de boel uit elkaar wil..
moet eigenlijk een koevoet met een "vork" hebben zodat er spanning op gezet kan worden en de moer er af gedraaid kan worden..
maar meteen de stuuruitslag iets uitgedraaid, de banden kwamen net tegen de stabi aan.. resultaat van het gewijzigde stuurhuisgebeuren..
oh ja, niet bepaald spannend maar wel afkeur, lampje van de mistachterlampschakelaar vervangen en r een rood glaasje op gedraaid, was groen (ex demist schakelaar) want de vroege 140 had geen mistachterlamp als optie, en dus ook geen originele schakelaar..
anywho, omdat ie binnenkort, woensdag of zo, ge-APK-t moet worden, net de spoorstang er af getrokken, kogelpersje blijft handig....
..en van nw vet en stofhoesjes voorzien, kogels zijn als nw, originele hoesjes zijn 2 á 3 delig geworden van ouderdom, voor 6 euri niet gaan vervangen ntl..
..en monteren mbv wat ringen zodat ie zich vast kan zetten in de conus voordat de borging het draadeind laat meedraaien, ringen r tussenuit en dfinitief vast zetten, werkt altijd..
..stofhoesjes van de bovenste fusees laten ook al aardig wat tocht door, maar helaas, in het kader van "wat zit r allemaal nÃÃt los aan dit voertuig" , sleutel er op, zonder moeite los, helaas draait de kogel ook meteen mee... >

..toch gauw kijken hoe de hoesjes van de "oude auto" zijn, bij nader afzien helaas ook gebarsten, zei het nauwelijks zichtbaar, maar ja, dát monteren we niet.. nu zit eea wel los en valt er niet mee te rijden, dus voordat ik verder ga morgen eerst met de Pinda ook die hoesjes halen en dan maar ens zien of de boel uit elkaar wil..
moet eigenlijk een koevoet met een "vork" hebben zodat er spanning op gezet kan worden en de moer er af gedraaid kan worden..
maar meteen de stuuruitslag iets uitgedraaid, de banden kwamen net tegen de stabi aan.. resultaat van het gewijzigde stuurhuisgebeuren..
oh ja, niet bepaald spannend maar wel afkeur, lampje van de mistachterlampschakelaar vervangen en r een rood glaasje op gedraaid, was groen (ex demist schakelaar) want de vroege 140 had geen mistachterlamp als optie, en dus ook geen originele schakelaar..