20 June 2011, 13:33
Dat topic gaat vooral over K jet, dit is een carburateur neem ik aan. Allemaal veel minder gevoelig voor vuil. Desondanks kan het geen kwaad de tank onder de auto vandaan te halen en te legen, en een paar filtertjes in de leiding te monteren. Ws. kan je de benzinepomp ook beter gelijk vervangen.
Zoals de vorige spreker: Voor de oliecirculatie een paar keer met de startmotor ronddraaien zonder bougies, haal het kleppendeksel eraf en controleer of de olie boven bij alle lagers van de nokkenas eruit komt. Misschien kan je een theelepeltje olie op de zuiger doen en een nachtje laten inweken.
Voor even proberen kan je de vlotterkamer vullen vanuit een fles, en dan zie je wel wat er verder nodig is. Een heleboel, schat ik, maar het kan ook reuze meevallen.
Alles in kleine stapjes.
-edit- Die motor kan weer probleemloos lopen als voorheen, ze kunnen heel lang stilstaan. Ik heb een B18 uit een schuurtje gehaald die daar wel 20 jaar zonder kop op de vloer had gestaan en er zat nog steeds een gezonde oliefilm tussen de lagers.
Zoals de vorige spreker: Voor de oliecirculatie een paar keer met de startmotor ronddraaien zonder bougies, haal het kleppendeksel eraf en controleer of de olie boven bij alle lagers van de nokkenas eruit komt. Misschien kan je een theelepeltje olie op de zuiger doen en een nachtje laten inweken.
Voor even proberen kan je de vlotterkamer vullen vanuit een fles, en dan zie je wel wat er verder nodig is. Een heleboel, schat ik, maar het kan ook reuze meevallen.
Alles in kleine stapjes.
-edit- Die motor kan weer probleemloos lopen als voorheen, ze kunnen heel lang stilstaan. Ik heb een B18 uit een schuurtje gehaald die daar wel 20 jaar zonder kop op de vloer had gestaan en er zat nog steeds een gezonde oliefilm tussen de lagers.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969