8 June 2011, 21:15
Check allereerst de speling op de wiellagers. Dit kan simpelweg door de auto met het wiel van de grond te zetten en het wiel met twee handen (boven en onder) vast te pakken en proberen te torderen (ene hand naar binnen drukken en met de andere hand het wiel naar buiten te trekken. En dan dus op en neer. Veel speling is niet goed.
Geef ook eens een flinke slinger aan het wiel. Het licht schurend geluid komt hoogstwaarschijnlijk van de rem. Da's normaal. Maar hoor je een rommelt geluid: dat kan het wiellager zijn.
Hoor je het schurende geluid kort ophouden tijdens het draaien van het wiel............dan zou je dus weleens een slag in je remschijf kunnen hebben. (Da's bij mijnen 244 ook het geval)
Probeer die schijf maar niet rest te draaien op de draaibank.............lukt je toch niet. Been there, done that, got the T-fucking-shirt.
Beste is om dan andere schijven te zetten (en check je remblokken meteen). Vervang ze eventueel (kosten: 10-15 euro per wiel ofzo bij Biltema)
Geef ook eens een flinke slinger aan het wiel. Het licht schurend geluid komt hoogstwaarschijnlijk van de rem. Da's normaal. Maar hoor je een rommelt geluid: dat kan het wiellager zijn.
Hoor je het schurende geluid kort ophouden tijdens het draaien van het wiel............dan zou je dus weleens een slag in je remschijf kunnen hebben. (Da's bij mijnen 244 ook het geval)
Probeer die schijf maar niet rest te draaien op de draaibank.............lukt je toch niet. Been there, done that, got the T-fucking-shirt.
Beste is om dan andere schijven te zetten (en check je remblokken meteen). Vervang ze eventueel (kosten: 10-15 euro per wiel ofzo bij Biltema)

