8 June 2011, 16:25
Ik zou zeggen bekijk beide eens zeer kritisch. Daarvoor moet de remklauw eraf. Alhoewel je de buitenste wiellagers ook zo kunt bekijken (stofdop en kroonmoer eraf), en die geven ws. al een aardige indicatie hoe de vlag erbij hangt. Stinkend zwart vet, geel uitgeslagen kegels, blauwe lagerschalen, gebroken lagerkooi, allemaal niet goed. Als het wel goed is, uitwassen, nieuw wiellagervet erin en terugstoppen.
Ik heb net de complete voorschijven en naven met wiellagers vervangen, alles slijt na 400.000 km, ook wiellagervet.
Min dikte voor Girling gevent. schijven is 20.8 mm. Achterrem doet bijna niks.
Als je de nippels niet open zet, heb je kans dat je remvl.st. reservoir over gaat lopen, anders geen probleem.
Ik heb net de complete voorschijven en naven met wiellagers vervangen, alles slijt na 400.000 km, ook wiellagervet.
Min dikte voor Girling gevent. schijven is 20.8 mm. Achterrem doet bijna niks.
Als je de nippels niet open zet, heb je kans dat je remvl.st. reservoir over gaat lopen, anders geen probleem.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

