7 June 2011, 22:07
het hele spul ligt al uit elkaar, ben er nog niet verder mee, nog maar ens alles op een rijtje leggen en zien welke "sprid" ik heb. Rozetten heb ik nog niet thuis, meteen een luxe probleem, heb nog een setje 140 exemplaren gekregen... van die halve kleintjes, aangezien ik geen voorbumper heb maar ens zien wat het mooiste op de achterkant staat...
Kwam in de schuur ook nog 2 halve bumpertjes tegen, eigen fabrikaat van de vorige auto, gemaakt van een krom exemplaar, beetje á la Escort I en MG Midget, wat niet uit die tijd..
Vandeweek 2 vroege 244 voordeuren uit m'n "opslag" gehaald, roestvrij en al 20 jr in de plamuur, hebben nog de oude sloten maar wel alle gaten voor de raambeding. Helaas heb ik die dingen HELEMAAL leeg gehaald, inclusief de RVS lijsten, geen idee waar die gebleven zijn, wordt nog een hele puzzel om ze weer HELEMAAL in elkaar te zetten... wellicht lukt het met een sloper ernaast... eea hangt nu ff tegen de muur, achterdeuren heb ik ook nog..
Omdat er binnenkort ook nog een APK op het ding moet worden losgelaten maar ens op zoek gegaan naar een spelingvrij stuurhuis. Heb van alles liggen, allemaal oud ijzer achteraf, totdat ik in de buurt van m'n deuren "struikelde" over een compleet stuurgebeuren, ook al 20 jr bewaard, achteraf komt eea van een 144GL die ik in Schaijk ooit uit een weiland heb getrokken. Destijds aan de boer iets teveel betaald, maar achteraf zoveel onderdelen gebruikt dat het uiteindelijk toch een koopje is geweest. Zelfs het huidige onderblok komt daar uit (B20D, dikkere carterventilatie..). Anywho, daar komt dus ook het stuurhuis vandaan dat er inmiddels in zit. 0.002 speling, als je het mij vraagt is die al ens vervangen voordat ie in de prut werd geparkeerd, weer mazel dus. Ook het hulpstuurhuis is als nieuw, met de hand bijna geen beweging in te krijgen. Soms zit het mee... nou ja, denk je, kom er net achter dat de "hefboom" of hoe heet dat ding net ff anders van vorm is... :
, of morgen het ding weer terug zetten, of ook het hulpstuurhuis overzetten, heft elkaar wellicht op.. >
had het plaatje eerst moeten bekijken voordat ie er onder ging... de oude heeft een knikje, net ff anders dan de nw, mogelijk kan ik de arm zelf overzetten.. moet ie wel loskomen... anders alles terug en zien of ie door de keuring komt..
handig..
oude spoorstang is r ook nog, kogels in orde maar hoesjes verdroogd.. als ik dan het hulpstuurhuis ook over zte klopt de boel weer, spoorstang is ongetwijfeld korter..
Kwam in de schuur ook nog 2 halve bumpertjes tegen, eigen fabrikaat van de vorige auto, gemaakt van een krom exemplaar, beetje á la Escort I en MG Midget, wat niet uit die tijd..
Vandeweek 2 vroege 244 voordeuren uit m'n "opslag" gehaald, roestvrij en al 20 jr in de plamuur, hebben nog de oude sloten maar wel alle gaten voor de raambeding. Helaas heb ik die dingen HELEMAAL leeg gehaald, inclusief de RVS lijsten, geen idee waar die gebleven zijn, wordt nog een hele puzzel om ze weer HELEMAAL in elkaar te zetten... wellicht lukt het met een sloper ernaast... eea hangt nu ff tegen de muur, achterdeuren heb ik ook nog..
Omdat er binnenkort ook nog een APK op het ding moet worden losgelaten maar ens op zoek gegaan naar een spelingvrij stuurhuis. Heb van alles liggen, allemaal oud ijzer achteraf, totdat ik in de buurt van m'n deuren "struikelde" over een compleet stuurgebeuren, ook al 20 jr bewaard, achteraf komt eea van een 144GL die ik in Schaijk ooit uit een weiland heb getrokken. Destijds aan de boer iets teveel betaald, maar achteraf zoveel onderdelen gebruikt dat het uiteindelijk toch een koopje is geweest. Zelfs het huidige onderblok komt daar uit (B20D, dikkere carterventilatie..). Anywho, daar komt dus ook het stuurhuis vandaan dat er inmiddels in zit. 0.002 speling, als je het mij vraagt is die al ens vervangen voordat ie in de prut werd geparkeerd, weer mazel dus. Ook het hulpstuurhuis is als nieuw, met de hand bijna geen beweging in te krijgen. Soms zit het mee... nou ja, denk je, kom er net achter dat de "hefboom" of hoe heet dat ding net ff anders van vorm is... :


had het plaatje eerst moeten bekijken voordat ie er onder ging... de oude heeft een knikje, net ff anders dan de nw, mogelijk kan ik de arm zelf overzetten.. moet ie wel loskomen... anders alles terug en zien of ie door de keuring komt..
handig..
oude spoorstang is r ook nog, kogels in orde maar hoesjes verdroogd.. als ik dan het hulpstuurhuis ook over zte klopt de boel weer, spoorstang is ongetwijfeld korter..