7 June 2011, 20:58
Jambon, ik zat je verhaal over de DCOE's van een paar pagina's terug te lezen omdat ik zelf ook net een setje heb bemachtigd, en het eerste wat me verbaasde was dat er 45 mm chokes in een carb van 40 mm zouden zitten. Toen ik de mijne openhaalde, bleek er ook 45 op die dingen te staan.
Nog ff doorgezocht, en blijkt dat je de venturi en de choke door elkaar haalt (ok, ik ook dus...). De venturi is dat ding waar 45 op staat (schijnt 4.5 te moeten staan), waar de benzine in de luchtstroom komt. Dat is de juiste maat ('Sprid.' in je Misab boekje). De choke is de ring erachter, die de doorlaat van de carb knijpt voor onderdruk. Bij mij zitten er 32'ers in, goed dus, bij jou wellicht ook. Ze komen los als je de acceleratie-pompsproeier en de 'Venturi balance adjustment screws' eruit haalt.
Geen idee of je hier al achter was, maar ik denk ik meld het ff voordat je je (goede) venturi's wegdoet
Bumperrozetten al aangekomen btw?
Nog ff doorgezocht, en blijkt dat je de venturi en de choke door elkaar haalt (ok, ik ook dus...). De venturi is dat ding waar 45 op staat (schijnt 4.5 te moeten staan), waar de benzine in de luchtstroom komt. Dat is de juiste maat ('Sprid.' in je Misab boekje). De choke is de ring erachter, die de doorlaat van de carb knijpt voor onderdruk. Bij mij zitten er 32'ers in, goed dus, bij jou wellicht ook. Ze komen los als je de acceleratie-pompsproeier en de 'Venturi balance adjustment screws' eruit haalt.
Geen idee of je hier al achter was, maar ik denk ik meld het ff voordat je je (goede) venturi's wegdoet

Bumperrozetten al aangekomen btw?