3 June 2011, 22:06
Is prima te doen in een dag met de auto op bokken.
Als je weet wat je moet doen en het juiste gereedschap binnen handbereik hebt liggen als je op je rug onder de auto ligt, wordt je dag korter, anders langer
Je toplager (dat ding in je vliegwiel) wil erk nog wel eens lastig uitgaan. Als je heen toplagertrekker hebt, wil een keilbout ook wel uitkomst bieden, maar er zijn ook mogelijkheden met in olie gedrekt wc papier en perslucht.
Zorg in elk geval voor een goed passende 3/8 inch ik is, het liefst met bolle kop om de bouten van de bak los te halen.
Oh en let goed op het centreren van je koppelingsplaat als je die weer gaat monteren.
Als je het toch al zo ver open hebt liggen zou ik ook meteen de achterste krukaskeerring vervangen (evt voor rubber exemplaar) als die er niet al in zit.
Als je weet wat je moet doen en het juiste gereedschap binnen handbereik hebt liggen als je op je rug onder de auto ligt, wordt je dag korter, anders langer

Je toplager (dat ding in je vliegwiel) wil erk nog wel eens lastig uitgaan. Als je heen toplagertrekker hebt, wil een keilbout ook wel uitkomst bieden, maar er zijn ook mogelijkheden met in olie gedrekt wc papier en perslucht.
Zorg in elk geval voor een goed passende 3/8 inch ik is, het liefst met bolle kop om de bouten van de bak los te halen.
Oh en let goed op het centreren van je koppelingsplaat als je die weer gaat monteren.
Als je het toch al zo ver open hebt liggen zou ik ook meteen de achterste krukaskeerring vervangen (evt voor rubber exemplaar) als die er niet al in zit.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl

