26 April 2011, 23:35
Volvo Eindhoven schreef:Kun je trouwens met het "inrichten" van de Webers de set-up zodanig maken dat je met octaan 95 kunt gaan rijden? Zou alweer wat euros aan de pomp schelen... met jouw LPG plannen heb je al geharde klepzetels toch?geen idee of je rekening kunt houden met 95 tav sproeiers geen idee, want daar zit het, je zult toch het juiste brandstof/luchtmengsel moeten hebben... Ik tank nu ook 95, en met het spul uit Poppel pingelt ie een stuk minder dan bv hetgeen dat ik er op de Var Fart in gekieperd heb in het startdorp, witte pomp merk hutsefluts.. liever een hoger octaangetal... (liever een benzine/kerosinemengsel..)
anywho, de deskundige kennis meldde me wel dat, als ie goed loopt in basis, je hem zo kunt finetunen dat je pingelen kunt voorkomen (mbv een lambda etc..). Zal dan dus wel ja, verwacht dat dat um zit in de verhouding stationair- acc. sproeier omdat het meest onder deellast voorkomt. Moet ik nog in thuis geraken... wel handig is dat alle sproeiers vanaf boven te wisselen zijn.
Voorbeeld met de huidige carb, halfgas versnellen, pingelt ie soms, ff koppeling in en een dot gas, dan met meer gas versnellen en het pingelen is (vaak) weg. Maar, gooi r 98 in en het scheelt ook al. Ik verwacht dat de compressie aan de hoge kant is, hij is gereviseerd in de tijd dat benzine 1,55 kostte, 1 gulden 55...
Blok heeft vanaf dat moment harde zetels meegekregen..