25 April 2011, 11:06
Volvo Eindhoven schreef:Bij de "automatische" choke ga je dus een elektrische benzinepomp toepassen. Interessante foto's en een goede aanpak om eerst de ingredienten voor het juiste "recept" voor de B20 te zoeken. Zag ik nu op de venturi "45" staan en op de behuizing "40"? Persoonlijk zou ik kiezen voor sportluchtfilters in plaats van kelken, anders zuig je wel heel veel rotzooi de motor in, zeker voor een daily driver...idd, de venturi's zijn geplaatst door een vorige eigenaar, veel te groot voor normaal gebruik, worden dus iets van 32. Kelken altijd doen, op die manier dirigeer je de aangezogen lucht naar het midden van de venturi ipv de worsteling voor de lucht om haaks de hoe om te moeten bij de ingang zeg maar, luchtstroom neemt plaatselijk ook nog iets toe waardoor de menging verbeterd, weer een procentje extra puf.. Ik had een plat kelkje (heten dan anders maar weet ik ff niet) op m'n staande weber, past perfect in het sport filter en ook op m'n (achteraf ongebruikte..) SU's.. Feitelijk profiteert iedere carb van die dingen...
Volvo 142 B23 schreef:Kelken gebruiken met daarover een pipercross filter 8)wordt een "kopie" van een R-Sport filter met een lange toeter om te voorkomen dat m'n LPG wegwaait...
iemand toevallig zo'n ding liggen voor de maat..?