23 April 2011, 10:23
Volvo Eindhoven schreef:Volgens mij is voor de 40-ers een en ander nog wel te krijgen bij onze Alfa Romeo collega's, de 45-ers is wat moeilijker. Nieuwe pakkingen en dergelijke staan nog wel regelmatig op Ebay dus uiterlijk kun je zelf veel doen zoals stralen/ultrasoon reinigen, Het innerlijk zoals de sproeiers is veel specialistischer omdat dit aangepast is aan de motor. Je kunt niet zomaar de carbs van een Alfa op en B20 schroeven en verwachten dat het mooi loopt. Dit is ook meteen het lastige van dit soort projecten. Alles gaat uit van een bepaalde "receptuur" van de fabrikant, Er zijn nog maar weinig mensen die ECHT verstand hebben van carburateurs. Probeer maar eens aan "generatie Opel Astra" uit te leggen dat je onze geliefde auto's met choke moet starten.oh en over choke gesproken, mijn Webers hebben ze niet maar kunnen er wel op, dus dat ook gevraagd,..
"contact aan, even enkele seconden wachten totdat de pomp beide vlotterkamers op niveau heeft, dan trap je eerst het gaspedaal helemaal en rustig in, de acceleratie sproeiers (all 4.. :

...zal wel veelvuldig verzuipen worden in het begin vrees ik..