23 April 2011, 10:16
Volvo Eindhoven schreef:Volgens mij is voor de 40-ers een en ander nog wel te krijgen bij onze Alfa Romeo collega's, de 45-ers is wat moeilijker. Nieuwe pakkingen en dergelijke staan nog wel regelmatig op Ebay dus uiterlijk kun je zelf veel doen zoals stralen/ultrasoon reinigen, Het innerlijk zoals de sproeiers is veel specialistischer omdat dit aangepast is aan de motor. Je kunt niet zomaar de carbs van een Alfa op en B20 schroeven en verwachten dat het mooi loopt. Dit is ook meteen het lastige van dit soort projecten. Alles gaat uit van een bepaalde "receptuur" van de fabrikant, Er zijn nog maar weinig mensen die ECHT verstand hebben van carburateurs. Probeer maar eens aan "generatie Opel Astra" uit te leggen dat je onze geliefde auto's met choke moet starten.Zolang het om Weber of Dell Orto gaat is er idd niks aan de hand, hoeveel nieuwe wil je hebben, bij Biesheuvel staan ze opgestapeld.. Ik heb inmiddels van een deskundige en basis set-up op een papiertje gekrabbelt mee gekregen, toen ik later m'n Weberboekje vond zat ie r niet ver naast..! Hioj vertelde me dat het destijds gebruikelijk was een doos vol spriers e.d mee te geven, daar mee experimenteren, en als het dan functioneerde die onderdelen bestellen.. helaas heeft ie die doos niet meer.. hij raadt me wel aan een lambda te monteren (moet sowieso ivm de toekomstige LPG toestanden..) zodat je de sproeier bezetting exact kunt instellen. Overigens zei ie er meteen bij (als verstokte alles wat op carbs rijdt afsteller) dat met dit soort benzinefabriekjes werken niet bepaald meer van deze tijd is...

Ik heb ook nog aangehaald het gebruik van moderne motorfiets exemplaren.. ja zij ie, gaat perfect "maar het ziet er toch niet uit.."
kun je ook zien als evolutie ntl...