22 April 2011, 21:12
ZwerverRoodbaard schreef:Niet om je topic te kapen hoor, maar je vraagt er nu echt omoch, kapen.. als je BCCP nu belt zeggen ze dat het niet meer kan... de specifieke Solex delen zijn r niet meer, wel nos maar dan moet je gaan spitten en geduld hebben.. Vervolgens moet je gaan fine-tunen, en kun je weer op zoek naar de volgende "sproeier" oid.. jammer maar op is op...
Ik heb ook een setje Solexen die er net iets beter uitzien dan op de foto, maar weet iemand wie nog de expertise heeft om die dingen fatsoenlijk te reviseren? Gisteren kreeg ik te horen dat BCP ooit is voor een Volvo-eigenaar zo'n setje gereviseerd heeft voor â¬900,-......DAT DACHT IK DUS NIET!
Of zijn zulke dingen "gemakkelijk" zelf te doen, ik heb namelijk nog niet echt een goede exploded-view van de originele ADDHE C40 Volvo Solexen gevonden alleen maar kleine onoverzichtelijke
De persoon die me onlangs een beetje wegwijs heeft gemaakt in de wereld die Webert heet (met de 40er op schoot) geeft me aan dat dit soort carbs prima zelf te reviseren en aan te passen zijn, op Ebay snuffelen naar de onderdelen, kom je een end. Biesheuvel autosport bv heeft ook eea zo op de plank.. dan maar iets minder dan origineel.
Zoals eerder aangegeven, qua effieciëntie heb ik dan nog liever de Mikuni die hier op lijkt, die zijn met deze techniek nog ff doorgegaan met ontwikkelen, maar ook lastig te vinden..
Het Solex filterhuis zal ik ens zien of dat een beetje na te maken valt...
Schiet me te binnen, ben een jr of 20 geleden in Den Haag ens bij een soort Volvo garagetje binnen geweest, in de kelder stonden en lagen allerlei Competition-parts en R-sport dozen met dit spul... planken vol.... :o