25 March 2011, 09:37
Zoals hier te lezen, ben ik er uit.
De 245 voelt nu lekker pittig aan. Ik kan nu goed accelleren om een gaatje op de linkerbaan in te pikken zonder dat achterop liggend verkeer in de ankers hoeft te duiken.
Het recept.
De B21A van 1979 is vervangen door een B230K met een 000631 cilinderkop uit 1985-1986 met een Pierburg carb (Volvo 740). Dit blok heeft standaard de hoogste compressie verhouding en een lage interne wrijvingsweerstand.
In de B230K heb ik vervolgens de bijas van de B21 gelegd voor de onsteking (voorop). Vervolgens heb ik de T nokkenas vervangen door de A nokkenas van de B21.
De carburatie is weer de oude Zenith CD175 met de standaard LPG mixer.
De 245 voelt nu lekker pittig aan. Ik kan nu goed accelleren om een gaatje op de linkerbaan in te pikken zonder dat achterop liggend verkeer in de ankers hoeft te duiken.
Het recept.
De B21A van 1979 is vervangen door een B230K met een 000631 cilinderkop uit 1985-1986 met een Pierburg carb (Volvo 740). Dit blok heeft standaard de hoogste compressie verhouding en een lage interne wrijvingsweerstand.
In de B230K heb ik vervolgens de bijas van de B21 gelegd voor de onsteking (voorop). Vervolgens heb ik de T nokkenas vervangen door de A nokkenas van de B21.
De carburatie is weer de oude Zenith CD175 met de standaard LPG mixer.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus