13 March 2011, 18:21
Heren, bedankt weer! Ik ga er direct naar kijken. Fijn dat jullie snel reageren. In het 300-serie wereldje kan ik met deze "problemen" niet zo goed terecht omdat het geen 1400/variomatic is.
@ Marc; ja, dat had ik gemerkt. Ik heb eerst de riem om de krukas gelegd, met de streepjes om het merkteken. Daarna tegen de klok in om de krukas gelegd en vastgehouden, waardoor ik de riem bij het merkteken weer los kon laten. Dat is m.i. de enige manier om de riem er goed op te leggen. Zo staat het ook in de documentatie trouwens.
@ Aernout; de voorontsteking moet bij deze B19A inderdaad op 10 graden +/- 2.
@ Marc; ja, dat had ik gemerkt. Ik heb eerst de riem om de krukas gelegd, met de streepjes om het merkteken. Daarna tegen de klok in om de krukas gelegd en vastgehouden, waardoor ik de riem bij het merkteken weer los kon laten. Dat is m.i. de enige manier om de riem er goed op te leggen. Zo staat het ook in de documentatie trouwens.
@ Aernout; de voorontsteking moet bij deze B19A inderdaad op 10 graden +/- 2.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL