13 March 2011, 14:36
Haal de riem er nou af !!!
Zet alle tandwielen netjes op de merktekens van de auto en zet de riem er weer op!
Vergeet de merktekens van de riem!!!
Omdat ie loopt zul je er niet ver naast zitten denk ik.
Je zult zien dat als je nu je krukas op merkteken zet, en je controleert de nokkenas, dat ie er net een tandje naast staat.
De stand van je krukas en de stand van de nokkenas staan maar op ÃÃn manier goed!
Dit heeft niets met ontsteking timing te maken!
Heel simpel; als de zuiger op punt X staan moeten de kleppen op Y staan . (punt!)
Wanneer je dan gaat vonken is een en ander verhaal, dat kun je dus afstellen.
Maar zeker niet door assen ten opzichte van elkaar te draaien!
Dus begin opnieuw, en doe het goed!
Assen op tijd zetten, riem erom (weer controleren natuurlijk).
Met de hand even rond draaien om te kijken of ie rond wil.
Starten.
Ontsteking stellen door te draaien en met een stroob de graden te checken!
Dan moet ie het weer doen!
succes!
Zet alle tandwielen netjes op de merktekens van de auto en zet de riem er weer op!
Vergeet de merktekens van de riem!!!
Omdat ie loopt zul je er niet ver naast zitten denk ik.
Je zult zien dat als je nu je krukas op merkteken zet, en je controleert de nokkenas, dat ie er net een tandje naast staat.
De stand van je krukas en de stand van de nokkenas staan maar op ÃÃn manier goed!
Dit heeft niets met ontsteking timing te maken!
Heel simpel; als de zuiger op punt X staan moeten de kleppen op Y staan . (punt!)
Wanneer je dan gaat vonken is een en ander verhaal, dat kun je dus afstellen.
Maar zeker niet door assen ten opzichte van elkaar te draaien!
Dus begin opnieuw, en doe het goed!
Assen op tijd zetten, riem erom (weer controleren natuurlijk).
Met de hand even rond draaien om te kijken of ie rond wil.
Starten.
Ontsteking stellen door te draaien en met een stroob de graden te checken!
Dan moet ie het weer doen!
succes!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......