12 March 2011, 22:50
Klinkt logisch. Controle:
Zet de krukaspoelie op 0 (= BDP) en kijk door het olievulgat of de nokken van cil 1 (symmetrisch!) omhoog staan. Als dat zo is, heb je BDP van de compressieslag en moet de rotor ook ri. de bougiekabel van cil. 1 wijzen.
ALs dat niet zo is zit je in BDP van de uitlaatslag van cil 1, poelie 1x ronddraaien naar goeie BDP.
Als dit zo is, start de motor. Timing bijstellen.
Zet de krukaspoelie op 0 (= BDP) en kijk door het olievulgat of de nokken van cil 1 (symmetrisch!) omhoog staan. Als dat zo is, heb je BDP van de compressieslag en moet de rotor ook ri. de bougiekabel van cil. 1 wijzen.
ALs dat niet zo is zit je in BDP van de uitlaatslag van cil 1, poelie 1x ronddraaien naar goeie BDP.
Als dit zo is, start de motor. Timing bijstellen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969