10 March 2011, 12:36
Een vraag, bij mijn 240SE van 91, dus een electrische kilometerteller met sensor in de achteras, is na de vakantie in de Alpen een proleem ontstaan met de teller.
Al gedurende de heenrit naar Oostenrijk, begon de teller af en toe een beetje te zwiepen, net alsof er ergens geen contact meer was.
Maar daarna meteen weer de "juiste"snelheid aangeven en leek er geen probleem.
Nu echter ook doet hij helemaal niets meer en ook de toerenteller, is een kleine naast het grote klokkewinkel.
Wat zou er kunnen zijn er waar zou ik moeten gaan zoeken.
Het probleem is nu echter dat ik geblesserd ben en dus niet eenvoudig onder of in de auto kan kruipen om e.e.a. te checken.
Elk advies is welkom.
Overigens heeft de auto weer perfect de rit naar de sneeuwvolbracht, naast het teller-probleem geen enkel probleem gehad.
Al gedurende de heenrit naar Oostenrijk, begon de teller af en toe een beetje te zwiepen, net alsof er ergens geen contact meer was.
Maar daarna meteen weer de "juiste"snelheid aangeven en leek er geen probleem.
Nu echter ook doet hij helemaal niets meer en ook de toerenteller, is een kleine naast het grote klokkewinkel.
Wat zou er kunnen zijn er waar zou ik moeten gaan zoeken.
Het probleem is nu echter dat ik geblesserd ben en dus niet eenvoudig onder of in de auto kan kruipen om e.e.a. te checken.
Elk advies is welkom.
Overigens heeft de auto weer perfect de rit naar de sneeuwvolbracht, naast het teller-probleem geen enkel probleem gehad.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import