26 February 2011, 21:47
Jan-Willem schreef:Mag ik vragen waar je die benzinedruk meet?
Uhh de benzineslang vanaf het brandstoffilter onder de motorkap onderbroken en een drukmetertje tussen gezet.
Wip het kapje van het groene of bruine relais en zet er even een stukje papier tussen zodat de pompen blijven lopen. (je bekrachtigd dan het relais)
Ik had de afgaande draad naar de benzinepomp even op zekering 6 gezet en dan zie ik wel vonken en ik hoor de pomp lopen maar de druk is laag hoor.relais had ik ook al een nieuw exemplaar voor gehaald maar dat hielp ook niet.
Meet dan met een amperemeter of er stroom richting de pompen gaat, een versleten pomp heb ik nog maar weinig meegemaakt en maakt als hij versleten is enorme schuurgeluiden. (amperemeter in serie met de pomp)
0,5 bar benzinedruk is niets, dit is denk ik net de druk van de opvoerpomp in de tank.
Het ding naast de pomp is als het goed is de fuel-accumulator, deze gaat alleen lekken als hij stuk is.
Ofwel deze hoef je niet te controleren, want er zit een veer en een membraam in.
Ik denk dat de pompen gewoon teweinig of geen spanning krijgen. (relais)
In het andere topic wat je had aangemaakt staan de gegevens die je moet meten voor de benzinedruk e.d.
De min van het relais, hang deze dan gewoon even aan de MIN, misschien is je boostswitch wel stuk.
Succes
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969