25 February 2011, 11:03
edwin schreef:Zonder koudstart zou die ook moeten starten.Meten is weten zeggen ze altijd toch?
Alleen moet je dan je gaspedaal wat verder induwen.
Zit de "pannenkoek"van de luchtmassameter los?
Het lijkt er nu op dat ie juist alleen op de koudstartinjector start.
Die gaat op een gegeven moment dicht omdat ie niet meer nodig is.
Net even een drukmetertje tussen de brandstofleiding gezet en de bougies uit de motor maar er is te weinig brandstofdruk (nog geen 0,5 bar) en de bougies vonken prima. Conclusie: de pomp is versleten en maakt te weinig druk of het brandstoffilter ernaast is verstopt (degene in de motorruimte had ik wel al vervangen maar kwam er onder de auto nog een tegen).
Eerst een paar dagen vakantie vieren en daarna nog maar eens kijken
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969

