Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbodruk te hoog
#46
sildejutter schreef:Hmm, je turbodrukmetertje mag best een beetje uitslaan. Standaard tot circa 2/3 in het geel, te beginnen bij 2500 - 3000 rpm met het gas erop.
Fabriekopgaven zijn idd meestal te rooskleurig, zelf in de slipstream van een flinke vrachtwagen niet te halen.... (en dan heb je ook nog eens geen uitzicht...)

Succes met de klus!
dank je Sil,

vandaag weer uren bezig geweest om hem aan de praat te krijgen. Hij slaat even aan als je de eerste keer het contact omdraait en direct weer af en dan kun je starten tot je een ons weegt (ik wissel steeds met meerdere accu's)
Als ik ga meten dan krijg ik op het brandstofpomprelais op rood gewoon plus en op rood/zwart krijg ik pas plus als ik het contact aanzet.
Op de geel/rode(naar brandstofpomp) krijg ik slechts plus als ik op stand 3 van het contact zit (bij starten dus) en hetzelfde voor wit/rood(naar ontsteking) en blauw (naar hulpluchtregelaar).De zwarte draad op dit relais loopt niet direct naar de massa, zoals het schema aangeeft, maar via de overboostswitch de kabelboom in met onbekende bestemming.
Bij meten als ik start krijg ik 12v op de hulpluchtregelaar en de dempdrukregelaar en ~9v op de koudstartinjector dus dit traject werkt vermoedelijk wel. Waarom schakeld het brandstofpomprelais de plus niet naar de uitgangen bij bekrachtiging? Het lijkt mijn aan min te liggen maar ik heb geen idee waar deze heenloopt. Volgens het olyslager electrische schema direct naar de min maar in de praktijk via de overboostswitch ergens naar toe.
Ik had al wat draadjes van het forum gevolgd maar ik kwam niet tot een antwoord.
Nog iemand een idee?
http://volvolvo.nl/forum/topic,3361.msg59576/
http://www.davebarton.com/volvorelays.html
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969
Antwoord


Berichten in dit topic
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 1 January 2011, 12:01
Turbodruk te hoog - door herbe777 - 1 January 2011, 12:16
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 1 January 2011, 12:42
Turbodruk te hoog - door herbe777 - 1 January 2011, 13:18
Turbodruk te hoog - door henqui - 1 January 2011, 17:44
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 1 January 2011, 18:44
Turbodruk te hoog - door nick740 - 1 January 2011, 20:49
Turbodruk te hoog - door Jw240 - 1 January 2011, 21:02
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 1 January 2011, 21:25
Turbodruk te hoog - door henqui - 1 January 2011, 22:51
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 2 January 2011, 09:47
Turbodruk te hoog - door Ticcie - 2 January 2011, 12:09
Turbodruk te hoog - door henqui - 2 January 2011, 12:09
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 2 January 2011, 19:38
Turbodruk te hoog - door oehoeboeroe - 2 January 2011, 19:40
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 2 January 2011, 19:43
Turbodruk te hoog - door Sebastiaan! - 2 January 2011, 20:53
Turbodruk te hoog - door henqui - 2 January 2011, 20:54
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 3 January 2011, 08:40
Turbodruk te hoog - door Sebastiaan! - 3 January 2011, 14:15
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 7 January 2011, 22:49
Turbodruk te hoog - door a.huis - 12 January 2011, 13:17
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 14 January 2011, 13:26
Turbodruk te hoog - door 242-turbo - 16 January 2011, 00:25
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 16 January 2011, 21:48
Turbodruk te hoog - door Dopski - 16 January 2011, 22:03
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 16 January 2011, 22:12
Turbodruk te hoog - door Ticcie - 17 January 2011, 00:21
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 17 January 2011, 22:33
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 17 January 2011, 22:35
Turbodruk te hoog - door henqui - 18 January 2011, 00:12
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 18 January 2011, 13:53
Turbodruk te hoog - door Ticcie - 18 January 2011, 23:35
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 19 January 2011, 17:10
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 23 January 2011, 13:32
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 23 January 2011, 13:34
Turbodruk te hoog - door Ticcie - 23 January 2011, 18:51
Turbodruk te hoog - door 242-turbo - 25 January 2011, 11:31
Turbodruk te hoog - door henqui - 25 January 2011, 20:49
Turbodruk te hoog - door Jw240 - 25 January 2011, 21:33
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 21 February 2011, 14:56
Turbodruk te hoog - door volvosvenska - 21 February 2011, 15:34
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 21 February 2011, 20:14
Turbodruk te hoog - door mironiko - 22 February 2011, 14:31
Turbodruk te hoog - door Coenraad - 22 February 2011, 17:21
Turbodruk te hoog - door mironiko - 25 February 2011, 00:37
Turbodruk te hoog - door Black Moose - 25 February 2011, 07:57
Turbodruk te hoog - door edwin - 25 February 2011, 10:10
Turbodruk te hoog - door mironiko - 25 February 2011, 11:03
Turbodruk te hoog - door mironiko - 26 February 2011, 21:47

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  turbodruk meter Laurens Zondag 3 6.689 28 September 2014, 13:05
Laatste bericht: Dopski
  Turbodruk weggevallen Coenraad 5 4.521 3 June 2012, 09:17
Laatste bericht: Coenraad
  Turbodruk met intercooler? pierpower 3 4.291 30 August 2010, 12:45
Laatste bericht: 242-turbo
  Zwarte rook bij turbodruk henqui 24 13.463 1 June 2009, 13:03
Laatste bericht: henqui
  Waarom de turbodruk niet hoger kon Vaan 15 11.399 29 October 2006, 01:29
Laatste bericht: Ticcie
  Lage turbodruk 240 16v 38 27.763 21 August 2006, 16:05
Laatste bericht: Vaan
  Mag de turbodruk tot het rode gebied? Vaan 14 10.265 16 January 2006, 09:03
Laatste bericht: TheSaint77
  turbodruk eric vermeer 42 27.907 25 April 2005, 22:03
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)