25 February 2011, 00:37
sildejutter schreef:Hmm, je turbodrukmetertje mag best een beetje uitslaan. Standaard tot circa 2/3 in het geel, te beginnen bij 2500 - 3000 rpm met het gas erop.dank je Sil,
Fabriekopgaven zijn idd meestal te rooskleurig, zelf in de slipstream van een flinke vrachtwagen niet te halen.... (en dan heb je ook nog eens geen uitzicht...)
Succes met de klus!
vandaag weer uren bezig geweest om hem aan de praat te krijgen. Hij slaat even aan als je de eerste keer het contact omdraait en direct weer af en dan kun je starten tot je een ons weegt (ik wissel steeds met meerdere accu's)
Als ik ga meten dan krijg ik op het brandstofpomprelais op rood gewoon plus en op rood/zwart krijg ik pas plus als ik het contact aanzet.
Op de geel/rode(naar brandstofpomp) krijg ik slechts plus als ik op stand 3 van het contact zit (bij starten dus) en hetzelfde voor wit/rood(naar ontsteking) en blauw (naar hulpluchtregelaar).De zwarte draad op dit relais loopt niet direct naar de massa, zoals het schema aangeeft, maar via de overboostswitch de kabelboom in met onbekende bestemming.
Bij meten als ik start krijg ik 12v op de hulpluchtregelaar en de dempdrukregelaar en ~9v op de koudstartinjector dus dit traject werkt vermoedelijk wel. Waarom schakeld het brandstofpomprelais de plus niet naar de uitgangen bij bekrachtiging? Het lijkt mijn aan min te liggen maar ik heb geen idee waar deze heenloopt. Volgens het olyslager electrische schema direct naar de min maar in de praktijk via de overboostswitch ergens naar toe.
Ik had al wat draadjes van het forum gevolgd maar ik kwam niet tot een antwoord.
Nog iemand een idee?
http://volvolvo.nl/forum/topic,3361.msg59576/
http://www.davebarton.com/volvorelays.html
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969