24 February 2011, 21:45
Er zit een OMVL verdamper in en de schakelaar is niet gelijk aan die van VOlvo Dick maar 5 Ledjes verticaal. Benzine functie onder en LPG functie boven, daarnaast natuurlijk nog de tussenstand.
Inmiddels wordt het verbruik een stuk beter door het dichtdraaien van de "afknijpknop" (nu 3 kwart slag dicht gedraaid en ik merk nog geen minder vermogen). Het starten is de afgelopen week ook goed gegaan: Zo kort mogelijk contact en meteen starten. Daarna slaat ie vrij snel aan (op gas). Vervolgens met de choke op toeren houden. Bij de garage hebben ze me ook verteld dat de carburateur snel zal overlijden door het rijden op gas, dus daar kon ik maar beter geen geld meer insteken en het benzine rijden opgeven. Is dit ook jullie ervaring?
Verder: De overdrive valt nog steeds af en toe uit. Het gekke is dat hij ook uitzichzelf weer inschakelt, daarom denk ik aan een electrisch probleem: bedraging of solenoid niet goed meer? Het controle lampje op het dashboard blijft gewoon aan.
Volgens de garage zou het probleem in de overdrive "plunje" kunnen zitten, de 2 O ringen van de plunje kunnen niet meer goed afdichten en moeten dan vervangen worden. Maar omdat de O ringen niet meer leverbaar zijn moet er ook een ander type plunje in. Is dit een bekend verhaal of proberen ze geld te verdienen?
Inmiddels wordt het verbruik een stuk beter door het dichtdraaien van de "afknijpknop" (nu 3 kwart slag dicht gedraaid en ik merk nog geen minder vermogen). Het starten is de afgelopen week ook goed gegaan: Zo kort mogelijk contact en meteen starten. Daarna slaat ie vrij snel aan (op gas). Vervolgens met de choke op toeren houden. Bij de garage hebben ze me ook verteld dat de carburateur snel zal overlijden door het rijden op gas, dus daar kon ik maar beter geen geld meer insteken en het benzine rijden opgeven. Is dit ook jullie ervaring?
Verder: De overdrive valt nog steeds af en toe uit. Het gekke is dat hij ook uitzichzelf weer inschakelt, daarom denk ik aan een electrisch probleem: bedraging of solenoid niet goed meer? Het controle lampje op het dashboard blijft gewoon aan.
Volgens de garage zou het probleem in de overdrive "plunje" kunnen zitten, de 2 O ringen van de plunje kunnen niet meer goed afdichten en moeten dan vervangen worden. Maar omdat de O ringen niet meer leverbaar zijn moet er ook een ander type plunje in. Is dit een bekend verhaal of proberen ze geld te verdienen?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel