22 February 2011, 17:18
Hallo,
Via een ander topic kwam ik erachter dat mijn 240 met B230F motor vrij eenvoudig is aan te passen voor ethanol.
Ik heb er inmiddels h.e.e.a over gelezen maar heb er toch nog wat vragen over:
Flexitune.se biedt aanpassingskits aan. Als ik het goed zie heb ik de Flexitune II nodig wat als bouwpakket geleverd kan worden.
Dit zou voor de 'one channel' injectie systemen zijn. Klopt dit? (ik kan natuurlijk ook even de leverancier bellen)
Deze aanpassing zit tussen de ECU en de injectors. Wat doet dit kastje precies?
Heeft iemand ervaring met dit systeem op een B230F?
Welke alternatieven zijn er nog meer? (andere systemen, mixen ethanol met benzine e.d.)
Zijn er risico's? Is er kans op schade aan motor, leidingen e.d.? Op lange termijn?
Hier in Zweden is Ethanol goed verkrijgbaar. Hoe is dit in Nederland?
Met name in het midden en oosten van het land. Als ik het goed zie is dit nog erg beperkt.
In Duitsland?
Is er verschil tussen (bio)Ethanol en E85?
Alvast bedankt.
Via een ander topic kwam ik erachter dat mijn 240 met B230F motor vrij eenvoudig is aan te passen voor ethanol.
Ik heb er inmiddels h.e.e.a over gelezen maar heb er toch nog wat vragen over:
Flexitune.se biedt aanpassingskits aan. Als ik het goed zie heb ik de Flexitune II nodig wat als bouwpakket geleverd kan worden.
Dit zou voor de 'one channel' injectie systemen zijn. Klopt dit? (ik kan natuurlijk ook even de leverancier bellen)
Deze aanpassing zit tussen de ECU en de injectors. Wat doet dit kastje precies?
Heeft iemand ervaring met dit systeem op een B230F?
Welke alternatieven zijn er nog meer? (andere systemen, mixen ethanol met benzine e.d.)
Zijn er risico's? Is er kans op schade aan motor, leidingen e.d.? Op lange termijn?
Hier in Zweden is Ethanol goed verkrijgbaar. Hoe is dit in Nederland?
Met name in het midden en oosten van het land. Als ik het goed zie is dit nog erg beperkt.
In Duitsland?
Is er verschil tussen (bio)Ethanol en E85?
Alvast bedankt.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden