22 February 2011, 14:31
sildejutter schreef:Tja, ik snap wel wat je bedoeld.Ik heb ook een 245 Turbo met B21ET motor en heb tot nu toe (maar ik kocht de auto met een slechte staat van onderhoud (turbo/spruitstuk gescheurd)) dat de auto 1 op 8 tot 1 op 9 loopt. Mijn turbodrukmetertje komt nauwelijks van zijn plek en als het al zo is dan is het richting het gele en niet naar het rode. Als ik de auto weer aan de praat heb zal ik ook eens kijken hoe ik uitkom want ik heb er een andere turbo op gezet en een ander spruitstuk en zijn "lichaamssapjes" vervangen. Fabrieksopgave zou ik niet al te veel aan hechten want het is vaak een oude auto met slijtage en de moderne auto's met fabrieksopgaven van het brandstofverbruik zijn in het luchtledige op een rollerbank gemeten heb ik het idee, daar klopt ook niets van.
Echter is het ook maar een oud beestje met 500 dkm op de klok en heeft jakkeren op de route die elke dag rij totaal geen zin.
Mijn dagelijkse pleziertje is echter een aantal stoplchten waarbij na 100 mter twee rijbanen samenvoegen. Altijd wel een Ford Ka, Dacia Logan of een dergelijk misbaksel met een "snelle meneer/ mevrouw" die links voorsorteerd.
Als je er eenmaal voor zit (wat niet moelijk maar wel leuk is) zitten ze altijd op de achterbumper, pure frustratie ;D
Maar de 1 op 7 die je aangeeft, is dat uit eigen ervaring ? Wat is de fabrieksopgave eigenlijk? Ik hoor veel verschillende opgaven. ???
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969

