20 February 2011, 12:24
De choke duwt de gasklep open met een nok/hevel ding, tegen een stelschroef. Als de choke los is (ingedrukt, in ruststand) moet er een vrije ruimte zijn.
Er staat ook een streepje op die hevel/nok. Als de choke 25 mm uit het dashboard is, moet de stelschroef tegenover het streepje staan. Het toerental moet dan 1250-1350 rpm (warme motor) zijn, als dit niet zo is afstellen met de stelschroef.
De opening (in ruststand) van je gasklep ziet er zo van een afstandje wel aardig uit.
Terzijde: Jouw carb heeft ook een overrun klepje, wat ik in het werkplaatshandboek TP11740 nooit terug vind.
Er staat ook een streepje op die hevel/nok. Als de choke 25 mm uit het dashboard is, moet de stelschroef tegenover het streepje staan. Het toerental moet dan 1250-1350 rpm (warme motor) zijn, als dit niet zo is afstellen met de stelschroef.
De opening (in ruststand) van je gasklep ziet er zo van een afstandje wel aardig uit.
Terzijde: Jouw carb heeft ook een overrun klepje, wat ik in het werkplaatshandboek TP11740 nooit terug vind.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969