3 January 2021, 17:13
Hallo Allemaal,
Hier een post over mijn 244. Hoewel er veel gelijkenissen zijn met de 245 is het toch een totaal andere auto als mn 245, dat zullen velen wellicht herkennen.
Ook hier een LPG issues:
Hij start en loop t goed op LPG, ook nu in de winter (ik doe bij een koude start wel altijd 2x het contact erop en eraf om extra te 'choken', deze methode werkt perfect)
Maar hij houd met een koude motor wat in af en toe. Een beetje schokkerig optrekken alsof hij de weinig LPG krijgt. poosje geleden eens langs de LPG boer gereden om naar de afstellingen te kijken, deze kreeg hem niet rijker afgesteld. Hij zei dat ik naar de verdamper moest kijken/reviseren of dat het mengstuk eventueel verstopt zit. Door de stelsschroef in de LPG slang naar het mengstuk helemaal open te draaien liep hij al stukken beter (kan ook meer LPG aanzuigen), maar het euvel bij koude motor bleef aanwezig.
Verdamper had ik recent gereviseerd, dus het leek me sterk dat dit het issue is. Ook had ik nog nooit gehoord van een verstopt mengstuk. Iemand van hier wel?
Ik heb een hele tijd zonder spatlappen achter gereden, dus de LPG vuller in de rechter reservewielbak werd regelmatig wat zanderig (het knarst dan af en toe een beetje bij het indraaien van de nippel, ondanks de plastic afdek klep die eraan zit. dus het verhaal van verstopping klinkt inmiddels wat aannemelijker...
Kan het toch zo zijn dat zand/modder/... zijn weg naar de tank vindt en voor verstoppingen kan zorgen?
Ik heb nog nooit een LPG filter gezien op oudere LPG installaties. Zijn er hier mensen die daar wel ervaring mee hebben?
Bestaat er ook een filter die net zoals een benzine filter ergens in het systeem geplaatst kan worden?
ik lees veel over drooggasfilters, maar een 'natgasfilter' lijkt me makkelijker (ik heb in m'n 244 van die mooie flexibele kunststof LPG leiding van de tank naar de verdamper lopen, daar kan in theorie makkelijk een filtertje tussen)
Iemand hier ervaring mee?
Aangezien mn 245 nog niet lekker start ben ik beetje huiverig om aan de 244 te prutsen, aangezien mijn vriendin er ook in rijdt (en prima met de 244 overweg kan zoals hij nu rijdt). Maar ik ben voornemens om binnenkort het mengstuk te inspecteren/reinigen. dan zou het mooi zijn om ook meteen iets van een filter te plaatsen natuurlijk..
Hier een post over mijn 244. Hoewel er veel gelijkenissen zijn met de 245 is het toch een totaal andere auto als mn 245, dat zullen velen wellicht herkennen.
Ook hier een LPG issues:
Hij start en loop t goed op LPG, ook nu in de winter (ik doe bij een koude start wel altijd 2x het contact erop en eraf om extra te 'choken', deze methode werkt perfect)
Maar hij houd met een koude motor wat in af en toe. Een beetje schokkerig optrekken alsof hij de weinig LPG krijgt. poosje geleden eens langs de LPG boer gereden om naar de afstellingen te kijken, deze kreeg hem niet rijker afgesteld. Hij zei dat ik naar de verdamper moest kijken/reviseren of dat het mengstuk eventueel verstopt zit. Door de stelsschroef in de LPG slang naar het mengstuk helemaal open te draaien liep hij al stukken beter (kan ook meer LPG aanzuigen), maar het euvel bij koude motor bleef aanwezig.
Verdamper had ik recent gereviseerd, dus het leek me sterk dat dit het issue is. Ook had ik nog nooit gehoord van een verstopt mengstuk. Iemand van hier wel?
Ik heb een hele tijd zonder spatlappen achter gereden, dus de LPG vuller in de rechter reservewielbak werd regelmatig wat zanderig (het knarst dan af en toe een beetje bij het indraaien van de nippel, ondanks de plastic afdek klep die eraan zit. dus het verhaal van verstopping klinkt inmiddels wat aannemelijker...
Kan het toch zo zijn dat zand/modder/... zijn weg naar de tank vindt en voor verstoppingen kan zorgen?
Ik heb nog nooit een LPG filter gezien op oudere LPG installaties. Zijn er hier mensen die daar wel ervaring mee hebben?
Bestaat er ook een filter die net zoals een benzine filter ergens in het systeem geplaatst kan worden?
ik lees veel over drooggasfilters, maar een 'natgasfilter' lijkt me makkelijker (ik heb in m'n 244 van die mooie flexibele kunststof LPG leiding van de tank naar de verdamper lopen, daar kan in theorie makkelijk een filtertje tussen)
Iemand hier ervaring mee?
Aangezien mn 245 nog niet lekker start ben ik beetje huiverig om aan de 244 te prutsen, aangezien mijn vriendin er ook in rijdt (en prima met de 244 overweg kan zoals hij nu rijdt). Maar ik ben voornemens om binnenkort het mengstuk te inspecteren/reinigen. dan zou het mooi zijn om ook meteen iets van een filter te plaatsen natuurlijk..
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***