20 February 2011, 01:10
Het is een Solex Zenith of is dat hetzelfde als een Stromberg?
Over de choke gesproken; op het dashboard blijft de handle altijd een centimeter uitsteken. Hoe zie ik aan de carburateur dat de choke goed staat? Overigens wij gebruiken de choke vrijwel nooit, ook niet bij koud weer.
Wat ik trouwens ondanks eventuele lekkende pakking of chokekabel niet begrijp is dat de auto bij het eerste stationair lopen na de start prima loopt [900/1000]. Dan lekt de pakking toch ook al / steekt de choke ook al iets uit?
Over de choke gesproken; op het dashboard blijft de handle altijd een centimeter uitsteken. Hoe zie ik aan de carburateur dat de choke goed staat? Overigens wij gebruiken de choke vrijwel nooit, ook niet bij koud weer.
Wat ik trouwens ondanks eventuele lekkende pakking of chokekabel niet begrijp is dat de auto bij het eerste stationair lopen na de start prima loopt [900/1000]. Dan lekt de pakking toch ook al / steekt de choke ook al iets uit?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]