19 February 2011, 20:45
Vandaag de carburateur eraf gehaald en de gasklep gevonden. "Helaas" was deze in prima staat. Alles was schoon en de klep bewoog soepel. Nu is voor mij nog steeds de vraag waarom mijn auto 1500 toeren stationair draait als we voor het stoplicht staan te wachten.
Op de carburateur merkte ik wel iets wat misschien een oorzaak kan zijn. Er zat geen pakking op aan de motorzijde!
Ik wil de plaats waar de pakking normaal licht schoonmaken maar bedacht me op tijd. Ik zag een soort witte pasta die misschien dienst doet als pakking? Ik heb alles er zo weer op gezet en was blij dat de motor gewoon weer wilde starten.
Kunnen mijn stationairproblemen te wijten zijn aan die slechte pakking?
![[Afbeelding: carburateur.jpg]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/carburateur.jpg)
Ik wil er volgende week toch maar een gewone pakking opzetten, het is niet veel werk vooral ook omdat ik weet wat ik nu moet doen.
Op de carburateur merkte ik wel iets wat misschien een oorzaak kan zijn. Er zat geen pakking op aan de motorzijde!
Ik wil de plaats waar de pakking normaal licht schoonmaken maar bedacht me op tijd. Ik zag een soort witte pasta die misschien dienst doet als pakking? Ik heb alles er zo weer op gezet en was blij dat de motor gewoon weer wilde starten.
Kunnen mijn stationairproblemen te wijten zijn aan die slechte pakking?
![[Afbeelding: carburateur.jpg]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/carburateur.jpg)
Ik wil er volgende week toch maar een gewone pakking opzetten, het is niet veel werk vooral ook omdat ik weet wat ik nu moet doen.
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]