18 February 2011, 23:57
Heb pas geleden bougiekabels, bougies en verdeelkap vervangen, contactpuntjes zijn afgesteld. De motor start veel beter dan eerst en loopt rustig stationair. Na een paar kilometer echter loopt hij 1400 toeren bij een stoplicht. De volgende dag begint het weer van voor af aan. Uit de diverse topics lees ik dat dit vaker voorkomt en dat ik het beste de gasklep schoon kan maken met remmenreiniger en de gasklepas smeren met wat kruipolie.
Nu heb ik de slang van het luchtfilter eraf gehaald. Ik zie echter iets anders dan op de plaatjes op internet. Ik denk dat dat komt omdat mijn auto op gas loopt. Kan het zijn dat ik tegen de gasverdamper aankijk? Het is een soort ring met naar binnen gerichte gaatjes [een beetje zoals op een gasfornuis]. Een en ander lijkt vast te zitten met drie boutjes en ik vraag me af of ik die er als betrekkelijke leek zomaar af kan halen en vooral: eenvoudig weer terug kan monteren.
Als alles los is, kom ik dan alsnog de gasklep tegen? Het gaat trouwens om een Solex carburateur.
Wie helpt me een beetje op weg?
Groet van Niek
Nu heb ik de slang van het luchtfilter eraf gehaald. Ik zie echter iets anders dan op de plaatjes op internet. Ik denk dat dat komt omdat mijn auto op gas loopt. Kan het zijn dat ik tegen de gasverdamper aankijk? Het is een soort ring met naar binnen gerichte gaatjes [een beetje zoals op een gasfornuis]. Een en ander lijkt vast te zitten met drie boutjes en ik vraag me af of ik die er als betrekkelijke leek zomaar af kan halen en vooral: eenvoudig weer terug kan monteren.
Als alles los is, kom ik dan alsnog de gasklep tegen? Het gaat trouwens om een Solex carburateur.
Wie helpt me een beetje op weg?
Groet van Niek
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]