16 February 2011, 18:16
na een afdaling remmend te hebben afgelegd werd ik er meer van overtuigd dat het "hoemen" uit een wiellager moest komen (hoopte ik al stiekum..) , dat werd nog eens versterkt door een lange rechterbocht. Voorts dacht ik iets speling te voelen op het wiel, dan maar beter de boel er af schroeven...
...nadat ook de remblokken er uit zijn kun je de lagers pas goed op geluid beoordelen... als of er een handje bouwpuin in zit...!!
...klauw er af, schijf er af, kroonmoer, daarna lekker schoonmaken..
...wie wat bewaard heeft wat.. (lees, wie een auto sloopt houdt een hoop over..) Deze zijn van m'n "72er 142 afgekomen, ooit lagers vv, lange tijd op de vorige 144 gezeten, en nog heel.. ff ruilen dus..
..dat zit weer...
....voor monteren ff de reiniger over de schijf..
..een vooral ook het raakvlak ad binnenzijde, Ãn van de naaf goed reinigen om te voorkomen dat er troep tussen zit en je je vervolgens afvraagt waarom je schijf plotseling krom is..
..omdat je um toch een paar nagels hebt uitgetrokken, een doppie voor de troost.. ( :
wat een gel*l weer..)
Q: hoeveel speling zat r nou op..?!
A: geen, het stuurhuis blijkt speling te hebben, en dar vertaalld zich weer naar vaag stuurgedrag.. >
Q: hebbie de stelschroef al aangedraaid..?!
A: helaas gaat ie allen maar zwaarder sturen, dus morgen wat terug stellen...
zal wel weer revisie worden, als je dat zelf kunt iig.. Ik blijf me verbazen, inmiddels 68000 op de teller, en dan gaan dit soort zaken al kaduuk...!! Z'n Zweedse voorganger heeft veel meer voor z'n kiezen gekregen en daar is het originele stuurhuis nog goed van (hÃ, da's een idee..)
...nadat ook de remblokken er uit zijn kun je de lagers pas goed op geluid beoordelen... als of er een handje bouwpuin in zit...!!
...klauw er af, schijf er af, kroonmoer, daarna lekker schoonmaken..
...wie wat bewaard heeft wat.. (lees, wie een auto sloopt houdt een hoop over..) Deze zijn van m'n "72er 142 afgekomen, ooit lagers vv, lange tijd op de vorige 144 gezeten, en nog heel.. ff ruilen dus..
..dat zit weer...
....voor monteren ff de reiniger over de schijf..
..een vooral ook het raakvlak ad binnenzijde, Ãn van de naaf goed reinigen om te voorkomen dat er troep tussen zit en je je vervolgens afvraagt waarom je schijf plotseling krom is..
..omdat je um toch een paar nagels hebt uitgetrokken, een doppie voor de troost.. ( :

Q: hoeveel speling zat r nou op..?!
A: geen, het stuurhuis blijkt speling te hebben, en dar vertaalld zich weer naar vaag stuurgedrag.. >

Q: hebbie de stelschroef al aangedraaid..?!
A: helaas gaat ie allen maar zwaarder sturen, dus morgen wat terug stellen...
zal wel weer revisie worden, als je dat zelf kunt iig.. Ik blijf me verbazen, inmiddels 68000 op de teller, en dan gaan dit soort zaken al kaduuk...!! Z'n Zweedse voorganger heeft veel meer voor z'n kiezen gekregen en daar is het originele stuurhuis nog goed van (hÃ, da's een idee..)