15 February 2011, 22:00
Dat rubbertje van een paar euro zorgt ervoor dat je "gasschuif" (dat ding wat eraan hangt, met de sproeiernaald eraan) omhoog gaat op basis van vacuum op het moment dat de motor meer toeren maakt.
Als hem membraan stuk is, verlies je vacuum en gaat de zuiger niet omhoog.
Met als gevolg dat er niet genoeg luchtstroom is en er te weinig benzine wordt aangezogen (of uiteraard te weinig luchtstroom +LPG).
Als het een klein gaatje is, lukt het soms nog om de motor heel langzaam op toeren te brengen, maar belast gaat dit vaak al mis.
Als hem membraan stuk is, verlies je vacuum en gaat de zuiger niet omhoog.
Met als gevolg dat er niet genoeg luchtstroom is en er te weinig benzine wordt aangezogen (of uiteraard te weinig luchtstroom +LPG).
Als het een klein gaatje is, lukt het soms nog om de motor heel langzaam op toeren te brengen, maar belast gaat dit vaak al mis.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl