11 February 2011, 17:56
'Het risico met wiggen of verhouding shims voor/achter veranderen is wel de verkeerde belasting van de bouten, dit zou je weer kunnen ondervangen met speciale holle en bolle vulringen.'
Voor het caster ga je inderdaad de bouten wat scheef trekken. Maar (1) Volvo heeft het zo bedacht, (2) de buiging verloopt over de hele dikte van het shimpakket (9 mm minstens), (3) het scheef gaan is maar een paar graden (shimpakket verschilt voor en achter maar iets van een mm dacht ik) en (4) de bout heeft maar een kleine kop voor z'n dikte (is al bijna rond van onder zeg maar).
Voor het caster ga je inderdaad de bouten wat scheef trekken. Maar (1) Volvo heeft het zo bedacht, (2) de buiging verloopt over de hele dikte van het shimpakket (9 mm minstens), (3) het scheef gaan is maar een paar graden (shimpakket verschilt voor en achter maar iets van een mm dacht ik) en (4) de bout heeft maar een kleine kop voor z'n dikte (is al bijna rond van onder zeg maar).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969