6 February 2011, 02:14
edwin schreef:kruistukjes van de cardan gesjekt?
gelijk in, ik moet leren m'n eigen regels re volgen, als er iets stuk is, wat is het laatste dat veranderd is? daar eerst kijken..! De bak is een verandering maar zonder aanpassing aan het ding gemonteerd.
Bij nader inzien moet ik het daar gaan zoeken... de as heeft nw kruisstukken, uitgebalanceert, is ingekort omdat ie net niet kort genoeg bleek, en toen niet uitgebalanceert. Bovendien voelde ik destijds al wat resonantie.
Omdat het nu geplaatste rubber veel steviger is wordt dat meer doorgegeven aan het casco. Dus in het beste geval is het nog steeds de as, echter hoor ik hem nu meer... voelen niet.
Beetje kl*te want het is allemaal via via gebeurd of zonder bon, zat er vanavond al over te denken, het ding er weer onderuit en opnieuw, dan heb ik onderhand 3x een nw as er onder....
op een rijtje, de resonantie is snelheids/toeren afhankelijk, maar niet motortoeren afhankelijk. Onbelast, in z'n vrij loopt het ook af, dus A de snelheid loopt af, en wat zijn dan de betreffende draaiende delen? tot aan de koppeling: achteras, aandrijfas, bak, wielen/lagers. Of B het aantal toeren loopt af, wat zijn de onderdelen op dat moment, achteras, aandrijfas, wielen.
Welke delen geven nu meer geluid door middels het hardere rubber? Achteras ongeveer, aandrijfas (zit ad voorzijde vlak bover het rubber ad bak, of de bak zelf.
Welk deel is veranderd/aangepast? De aandrijfas... vervelend.. ik denk dat ik maar een reserve exemplaar laat maken volgens de huidige specifiecaties..
eventuele upgrade. Uitgaande as met Hardy-schijf en bijbehorende en aangepaste as..?
Kan een dergelijke uitgaande as in een M46 gestoken worden??
Sowieso de aandrijfas er onderuit, schuifstuk uit elkaar en een halve slag draaien, kan al schelen.. anders met het ding bij Funs langs...

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)