1 February 2011, 09:46
Ja, Vrijdagmiddag weer middagje vrijgenomen om te prutten aan de 242.
Tevens zaterdag om half 7 weer van start.
Zaterdag de bekabeling van de CIS computer weggesloopt voor een deel. Deze
is overbodig, en hangt maar wat te bungelen.
Een continu 12V draad in deze bundel was behoorlijk doorgesmolten nabij de CIS computer.
Dit zal wellicht de reden zijn dat deze (de computer) ook niet meer aanwezig was/is in de auto ;-)
De AFR meter geplaatst onder het blindvlakje (links naast de ventilatie roosters onder de linkse van de 3 meters).
-> WIE heeft er nog een frame liggen welke ik om de meter aldaar kan plaatsen ? (dus ipv blindplaat..ÃÃntje met 52mm gat erin)?
De bun(g) voor de wideband sensor in de downpipe gelast. Bedrading gemaakt/gelegd t.b.v. de AFR + resetten van het computer-dingetje waaraan hij hangt. Resetknop en controleledje mooi weggewerkt in dashboard kastje. Vallen bijna niet op.
Veerpoten eraf gehaald. Rinze heeft ze uiteindelijk even gewisseld omdat ik om 13 uur thuis moest zijn.
Ziet er goed uit zo met wat dikke(re) velgen.
De combinatie B6 + Lesjofors veren lijkt goed te zijn. Niet te stug. Maar dat is 'gevoeld' zonder te rijden. Hebben namelijk nog niet mee gereden. Dat komt ÃÃn dezer dagen wel weer.
Zaterdag bij het loshalen van de remslangen, welke redelijk uitgedroogd waren al, met de leidingsleutel 1 wartel kapot gedraaid. uiteindelijk met de griptang losgekregen.
Betekend dus dat ik..al naar gelang of het me (goed) lukt, even die 4 koperleidingen van veerpoot naar remklauw overnieuw ga maken vanavond. Dan is het allemaal weer vers. Anders loop ik er 'de volgende keer' weer tegenaan.Tevens de goodridge leidingen besteld.
Gelijk alle remolie eens vervangen voor verse.
Tot zover.
Grtz. Martin
Tevens zaterdag om half 7 weer van start.
Zaterdag de bekabeling van de CIS computer weggesloopt voor een deel. Deze
is overbodig, en hangt maar wat te bungelen.
Een continu 12V draad in deze bundel was behoorlijk doorgesmolten nabij de CIS computer.
Dit zal wellicht de reden zijn dat deze (de computer) ook niet meer aanwezig was/is in de auto ;-)
De AFR meter geplaatst onder het blindvlakje (links naast de ventilatie roosters onder de linkse van de 3 meters).
-> WIE heeft er nog een frame liggen welke ik om de meter aldaar kan plaatsen ? (dus ipv blindplaat..ÃÃntje met 52mm gat erin)?
De bun(g) voor de wideband sensor in de downpipe gelast. Bedrading gemaakt/gelegd t.b.v. de AFR + resetten van het computer-dingetje waaraan hij hangt. Resetknop en controleledje mooi weggewerkt in dashboard kastje. Vallen bijna niet op.
Veerpoten eraf gehaald. Rinze heeft ze uiteindelijk even gewisseld omdat ik om 13 uur thuis moest zijn.
Ziet er goed uit zo met wat dikke(re) velgen.
De combinatie B6 + Lesjofors veren lijkt goed te zijn. Niet te stug. Maar dat is 'gevoeld' zonder te rijden. Hebben namelijk nog niet mee gereden. Dat komt ÃÃn dezer dagen wel weer.
Zaterdag bij het loshalen van de remslangen, welke redelijk uitgedroogd waren al, met de leidingsleutel 1 wartel kapot gedraaid. uiteindelijk met de griptang losgekregen.
Betekend dus dat ik..al naar gelang of het me (goed) lukt, even die 4 koperleidingen van veerpoot naar remklauw overnieuw ga maken vanavond. Dan is het allemaal weer vers. Anders loop ik er 'de volgende keer' weer tegenaan.Tevens de goodridge leidingen besteld.
Gelijk alle remolie eens vervangen voor verse.
Tot zover.
Grtz. Martin