30 January 2011, 20:01
Hallo allemaal,
Er is me iets opgevallen bij mijn Volvo 144 Deluxe uit 1972.
Hij is net terug van de garage, daar hebben ze grotendeels al de ontstekingsdelen vervangen,Rotor, verdeelkap, etc etc, en ervoor gezorgd dat hij rijdt op zowel lpg als benzine. (starten op benzine, bij warme motor overschakelen naar gas is geen probleem).
Toen ik hem een dag had staan en weer wilde starten (was koud buiten,-3 ofzo) had hij er geen zin meer in.
Na wat snelstart te hebben gebruikt deed hij helemaal raar, het leek wel alsof er 1 cylinder terug sloeg bij het starten, althans proberen te starten. het motorblok schokte ook de verkeerde kant op bij deze rotatie.
Uiteindelijk hem aangetrokken en bij stationair draaien geen probleem meer, wat ik heel raar vind.
Nog een dag later weer proberen te starten en lukte weer niet, hier viel me op dat na 3min proberen de min pool van mijn accu erg warm was geworden, de plus was gewoon steenkoud dus er klopt wel degelijk iets niet.
Uiteindelijk een sterkere accu erin gezet en de startmotor draaide op wat hogere toeren en starten is geen probleem meer.
Nu is mijn vraag waarom de min pool zo warm werd...
verder zal mijn startmotor ook niet meer in goede staat zijn en met een sterkere accu haalt hij natuurlijk hogere toeren.
Kunnen jullie hiervoor misschien een verklaring geven?
Alvast bedankt!
Groeten, Leander.
Er is me iets opgevallen bij mijn Volvo 144 Deluxe uit 1972.
Hij is net terug van de garage, daar hebben ze grotendeels al de ontstekingsdelen vervangen,Rotor, verdeelkap, etc etc, en ervoor gezorgd dat hij rijdt op zowel lpg als benzine. (starten op benzine, bij warme motor overschakelen naar gas is geen probleem).
Toen ik hem een dag had staan en weer wilde starten (was koud buiten,-3 ofzo) had hij er geen zin meer in.
Na wat snelstart te hebben gebruikt deed hij helemaal raar, het leek wel alsof er 1 cylinder terug sloeg bij het starten, althans proberen te starten. het motorblok schokte ook de verkeerde kant op bij deze rotatie.
Uiteindelijk hem aangetrokken en bij stationair draaien geen probleem meer, wat ik heel raar vind.
Nog een dag later weer proberen te starten en lukte weer niet, hier viel me op dat na 3min proberen de min pool van mijn accu erg warm was geworden, de plus was gewoon steenkoud dus er klopt wel degelijk iets niet.
Uiteindelijk een sterkere accu erin gezet en de startmotor draaide op wat hogere toeren en starten is geen probleem meer.
Nu is mijn vraag waarom de min pool zo warm werd...
verder zal mijn startmotor ook niet meer in goede staat zijn en met een sterkere accu haalt hij natuurlijk hogere toeren.
Kunnen jullie hiervoor misschien een verklaring geven?
Alvast bedankt!
Groeten, Leander.